Motouneltele premium câștigă teren la români în detrimentul celor low-cost. Stihl România a crescut în 2016 cu 20%

Informateca

Piața de motounelte premium câștigă tot mai mult teren la noi în țară, românii alegând tot mai des să investească mai mulți bani în produse de calitate ridicată în locul celor low cost. Unul dintre cei mai importanți producători de motounelte la nivel mondial, brandul german Stihl, a înregistrat anul trecut în România o creștere de 20% a cifrei de afaceri, extinzându-și și rețeaua de magazine cu 60 de unități într-un singur an.

„Cu această extindere cantitativă, dar și cu investițiile în zona calitativă care privesc reconfigurarea vizuală și funcțională a rețelei, am reușit să avem o creștere a business-ului de peste 20% în 2016, față de anul precedent. Sigur că și piața ne-a ajutat, însă fără eforturile interne, ale noastre împreună cu ale dealerilor, cererea din piață nu ar fi  putut fi capitalizată la acest nivel”, declară Ioan Mezei, director general STIHL România.

Directorul STIHL explică gestul românilor de a da mai mulți bani pentru motounelte de calitate prin faptul că majorarea salariului minim care a generat „un impuls psihologic pozitiv” în rândul românilor care erau interesați de astfel de produse, dar nu își permiteau să le cumpere până acum.

Citește și: După carne, se scumpește și pâinea. Ce va urma?

„În ceea ce ne privește, noi activăm pe o piață de nișă, în care exista un public potenţial, interesat de produse de un nivel calitativ superior, dar pentru care nu avea resurse financiare suficiente. Odată cu această deblocare ce s-a produs la nivelul veniturilor, cumulată și cu o perspectivă pozitivă pe termen mai lung, acest public s-a activat pe produse cu un nivel calitativ superior, față de alternativele low cost existente pe piață la momentul achiziției, caracterizate și de un standard tehnic scăzut”, explică Ioan Mezei.

Citeste si...  1000 de fermeiri așteptați la conferința LAPAR cu tema ”Agricultura României după zece ani de la aderarea în U.E!”

Vânzările de motocoase au crescut cu 30% anul trecut

Una dintre grupele de produse cu cea mai mare creștere este cea a motocoaselor care a înregistrat un avans de peste 30% față de 2015. „Toate grupele de produse au înregistrat creșteri semnificative anul trecut și ne așteptăm la evoluții pozitive consistente inclusiv în acest an, iar începutul este chiar promițător”, adaugă Ioan Mezei.

Minim 20 de magazine de tip flagship store” vor fi deschise în 2017

Pentru 2017, STIHL își propune o extindere a rețelei de dealeri cu 5-10%, iar în ceea ce privește magazinele acestora,  compania așteaptă un număr de 25 unități noi de comercializare și service. STIHL România a demarat anul trecut un amplu proces investițional de 5 milioane de euro pentru reconfigurarea vizuală și funcțională a rețelei. „Continuăm și în 2017 acest proces și ne propunem să avem o creștere de 80% a magazinelor amenajate după noile standarde. În ceea ce privește cel mai înalt standard de magazin, pe care noi îl numim flagship store, putem spune că era implementat pe 50 de unități, la sfârșitul anului trecut, urmând ca în acest an să mai inaugurăm minim 20 de astfel de spații”, precizează Ioan Mezei.

(0 vizualizari)

Ioan-Mezei-General-Manager-Stihl-România-Biz-Magazine-900x597

Post-ul Motouneltele premium câștigă teren la români în detrimentul celor low cost. Stihl România a crescut în 2016 cu 20% apare prima dată în AgroTeca.
Sursa: Agroteca


Etichete:
Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *