Construcția podului suspendat peste Dunăre intră într-o nouă etapă. Constructorii se pregătesc să monteze tablierul metalic. În total, sunt 86 de segmente de tablier metalic ce urmează să formeze structura căii de rulare.
Pe 15 februarie, primul segment al podului a părăsit incinta Șantierului Naval Brăila.
”Toate au fost executate „peste drum” la șantierul naval VARD Brăila.
Antreprenorii au o țintă ambițioasă de a ridica și suda două segmente în fiecare zi dar, chiar dacă nu o vor atinge, toată operațiunea poate fi gata în două-trei luni. Din acel moment podul intră în linie dreaptă.
Cerem celor de la WeBuild și oficialilor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă toate demersurile necesare deschiderii circulației pe pod, pe varianta de sud (Măcin), până cel târziu în decembrie 2022”, se arată într-o postare a Asociației Pro Infrastructura.
Sursa video: Radu P Drum
Însă, vremea le încurcă planurile constructorilor. Deși urma ca primele segmente de tablier să fie urcate încă de miercuri, 16 februarie, vântul puternic nu a permis acest lucru, astfel că operațiunea va avea loc, cel mai probabil, săptămâna viitoare.
Vezi și Între Brăila și Galați se construieste un pod înalt de peste 60 metri
”După cum se vede (simte) cu prisosință și în oraș – cu atât mai mult pe malul Dunării – vântul bate prea tare ca să mai fie încercată operațiunea de ridicare/transbordare pe uscat a celor două prime segmente din tablierul metalic la Podului. Cum și mâine prognoza este de vânt (inclusiv rafale) următoarea tentativă va fi la începutul săptămânii viitoare”, a scris Radu Aramă, un fotograf profesionist din Brăila, cel care a surprins unele dintre cele mai spectaculoase imagini cu podul suspendat.
Podul suspendat de la Brăila și Munții Măcinului
Panorama pe care o oferă podul suspendat de la Brăila este spectaculoasă. De sus, Munții Măcinului se văd de parcă ar fi la o întindere de braț. Imaginile au fost surprinse de fotografi profesioniști, aceștia împărtășindu-le pe paginile lor de socializare.