27% din banii din PNRR vor merge pentru construirea de autostrăzi

0

27% din banii din PNRR vor merge pentru construirea de autostrăzi. Totodată, miliarde de euro vor fi alocate și pentru Sănătate, Educație și Energie. Printre condițiile puse de Comisia Europeană este cea ca PNRR să fie prezentat în Parlament.

 

Florin Cîțu a avut în ultimele două zile un maraton de întâlniri cu oficialii de la Bruxelles. Premierul s-a întâlnit, miercuri, cu Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă a Comisiei Europene, cu care a discutat despre Planul Național de Redresare și Reziliență. El a avut o întrevedere și cu comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean. Marți seară, Florin Cîțu, a avut o cină de lucru cu Ursula von der Leyen.

Premierul a încercat să îi convingă de necesitatea ca România să primească toți banii din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Principalele proiecte cu probleme erau cele care vizau infrastructura, programele de irigații, dar și infrastructura de gaze.

Vezi și PNRR de 29 miliarde de euro e gata. Cîțu și Ghinea merg la Bruxelles să-l susțină

În urma discuțiilor, pentru infrastructură, respectiv pentru autostrăzi și rețeaua de căi ferate, s-au obținut 27% din banii pentru PNRR, adică proiectul cu care a mers inițial România.

Pentru educație, sănătate, energie, s-au obținut banii pe care îi dorea țara noastră. Astfel, două miliarde de euro vor viza programe de sănătate și patru miliarde de educație.

Comisia Europeană a pus, în schimb, câteva condiții. Astfel, pentru proiectele care urmează să fie trimise în această lună, ministerele trebuie să elaboreze proiectele în detaliu, iar autoritățile locale trebuie să vină cu proiecte clare și exacte pentru a obține banii.

O altă condiție este ca PNRR să fie prezentat în Parlament.

Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a anunţat că România va depune la Comisia Europeană Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pe 31 mai.

Planul Național de Redresare și Reziliență a fost adoptat în coaliția de guvernare, cu proiecte în valoare de 29 de miliarde de euro.

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele