UPDATE: 7 km, 9 ani, 10 stații, un film cu politicieni proști și români răbdători

Stefan Alexiu

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, va fi pusă în funcţiune pentru publicul călător marţi, după ora 14:00, anunţă Metrorex, printr-un comunicat.
Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiţei, este finanţată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%).

Lucrările la acest proiect de investiţii au început în noiembrie 2011, iar valoarea proiectului, aprobat prin H.G. nr. 374/2019 este de circa 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de circa 2,3 miliarde lei, din care contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de aproximativ 2 miliarde lei, conform Metrorex.

Traseul Magistralei 5 de metrou – Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor oferă o cale de transport de mare capacitate şi un mijloc de legătură între zona de sud-vest a Bucureştiului (Cartierul Drumul Taberei) şi centrul oraşului, pe o lungime de circa 7 km (10 staţii de metrou).

Reprezentanţii Metrorex subliniază că trenurile vor circula cu o viteză maximă de 80 km/h, „la un interval optim de urmărire între trenuri”, pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei. În faza finală, trenurile vor putea circula la un interval de succedare de 2 minute.

Potrivit sursei citate, proiectul contribuie la realizarea unor obiective precum: creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei, prin economia de timp pe care o va asigura noua magistrală de transport subteran; creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării tramei stradale, realizarea de economie de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpilor de deplasare etc; reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat, cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii şi condiţiilor de mediu.

Citeste si...  Voucherele pentru biciclete ale Gabrielei Firea, vândute pe OLX

Știre inițială

9 ani le-a luat politicienilor PDL, PNL și PSD să finalizeze magistrala de metrou M5. De mâine însă bucureștenii din Drumul Taberei vor putea merge, în sfârșit, cu metroul, chiar din cartierul în care locuiesc spre orice punct al Capitalei.

Lucrările au început în 2011, ar fi trebuit să fie gata în 2015, dar din cauza lipsei finanțărilor, finalizarea lucrărilor s-a făcut cu o întârziere de 5 ani.

Pentru cei aproape 400 de mii de locuitori din cartierul Drumul Taberei, a fost o așteptare lungă. Lucrările, care s-au întins pe 9 ani, le-au transformat străzile într-un șantier fără sfârșit.

Metroul din Drumul Taberei va degreva traficul în una dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei.

Premierul Orban anunță că Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei va fi deschisă în următoarea săptămână

Magistrala de metrou 5 are 10 stații, pe traseul Eroilor 2 – Râul Doamnei, cu extensia la Valea Ialomiţei și un depou.

Este prima magistrală de metrou construită integral după 1989.

Potrivit specialiștilor, deschiderea magistralei va avea efecte imediate în traficul de suprafață: mai puține ambuteiaje și accidente, dar și reducerea poluării. Tot ei atrag însă atenția că sunt necesare noi lucrări.

Proiectul metroului din Drumul Taberei a costat aproximativ 3,2 miliarde de lei.

După deschiderea acestei magistrale, Bucureștiul va avea 78 de kilometri de rețea de transport subteran.

Vezi care sunt purificatoarele de aer portabile ce te scutesc de virusuri


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *