permis proba practica

7 motive pentru care esuezi la proba practica a permisului de conducere

Stefan Alexiu

Cea mai recenta statistica privind promovabilitatea la examenul auto in Romania arata asa: la nivel national, in 2020, din cei 330.335 de candidati, au fost declarati ADMISI 114.921, ceea ce reprezinta un procent al promovabilitatii de 34,79%.

 

Afla care sunt principalele motive pentru care candidatii pica examenul de conducere la proba de traseu si vezi cum poti evita sa faci aceste greseli!

  1. Cand te apropii/ intri in intersectie.

Incet si sigur se castiga cursa! Proba de traseu nu este o cursa contra cronometru. Este important sa fii atent daca intersectia are sau nu semafor si a aplica regulile necesare. Regulile care se aplica in intersectia data, vizibilitatea si viteza adecvata sunt principalele aspecte la care trebuie sa fii atent.

Pe masura ce progresezi in timpul orelor de condus la scoala de soferi, nu ezita sa propui instructorului sa conduceti in zone cu intersectii, pentru a te obisnui si a-ti intari instinctele.

  1. Nu folosesti oglinzile retrovizoare atunci cand schimbi directia de mers.

Cei mai buni prieteni ai unui sofer sunt oglinzile retrovizoare. Cu ajutorul lor poti urmari traficul din spate eficient si poti face manevre in siguranta. Reglarea lor, pentru evitarea zonelor oarbe, este extrem de importanta. Asigura-te ca folosesti ambele oglinzi retrovizoare atunci cand efectuezi manevre de schimbare a directiei de mers.

De regula, in timpul orelor de condus la scoala de soferi se pune adesea accentul pe acest aspect, dar in timpul examenului, din cauza emotiilor, poti uita sa faci asta, asa ca pune-ti o nota mentala inainte de a urca la volan.

  1. Controlul deficitar al volanului.
Citeste si...  Simona Halep nu mai joacă în niciun turneu anul acesta. Află care sunt motivele pentru care sportiva a pus stop tenisului

Nu virezi suficient in curbe? Te apropii prea mult de trotuar, sau chiar il incaleci, atunci cand faci manevre de oprire/parcare? Asa se manifesta controlul deficitar al volanului.

Ca sa ai un control eficient al volanului tine ambele maini pe volan in pozitia 10 si 2 si nu incrucisa bratele cand il rotesti.

Atentie! Daca strangi cu toata forta volanul, nu faci altceva decat sa iti obosesti mainile foarte rapid. Poti controla eficient volanul si daca esti relaxat.

  1. Pozitionarea pe banda gresita la schimbarea directiei de mers

Pozitionarea pe banda gresita este o greseala foarte des intalnita, mai ales la soferii incepatori. O astfel de manevra poate bloca intreaga intersectie.

La examenul pentru obtinerea carnetului de sofer esti obligat sa pastrezi distanta regulamentara si sa te incadrezi pe banda corespunzatoare in conditii de siguranta pe toata durata condusului.

In conditii normale de condus, ar trebui sa iti pozitionezi masina pe mijlocul benzii pe care circuli.

Asigura-te si planifica atent, urmareste marcajele si indicatoarele de pe drum. Asta te va ajuta mult sa te incadrezi pe banda corecta in momentul potrivit.

  1. Nu reactionezi corespunzator la semafor.

Erori generale:

  • Nu opresti la timp la culoarea rosie a semaforului si depasesti linia alba care delimiteaza intrarea in intersectie.
  • Nu progresezi atunci cand astepti sa virezi la dreapta, desi semaforul permite acest lucru.
  • Mergi inainte cand se face verde, dar intersectia este aglomerata.

Trebuie sa te asiguri ca nu obstructionezi trecerile de pietoni sau zonele marcate pentru biciclisti, atunci cand opresti la semafor. Este la fel de important sa intri in intersectia semaforizata atunci cand traficul permite acest lucru.

  1. Pozitionare eronata pe drum atunci cand stationezi.
Citeste si...  Centura pentru aglomerația din Comarnic, tunel pentru Bușteni

Atunci cand stationezi, mai ales in traficul aglomerat din Bucuresti, trebuie sa opresti la o distanta suficient de mare de masina din fata ta, astfel incat sa vezi cum rotile acesteia ating soseaua.

Daca respecti aceasta regula, nu vei avea probleme, chiar si in cazul in care trebuie sa te muti pentru a permite accesul masinilor de salvare, de pompieri sau  de politie.

  1. Incadrarea gresita la parcarea laterala.

Majoritatea cursantilor au mari emotii atunci cand vine vorba de parcarea laterala. Incadrarea gresita si lipsa concentrarii sunt principalele cauze ale esecului.

Iata ce ar trebui sa faci pentru a te asigura ca faci manevra corect:

  • Apropii masina de cea din fata ta, indrepti rotile, astfel incat sa fii paralel cu ea.
  • Tii mana pe tetiera scaunului din dreapta ta si dai cu spatele pana cand vezi in geamul din spate, dreapta, portbagajul si stopurile masinii parcate.
  • Te opresti, intorci volanul maxim dreapta si continui parcarea.
  • Te uiti in oglinda din stanga, iar cand vezi ambele faruri ale masinii parcate in spatele tau (sau bordura, daca nu mai e nimic parcat) te opresti.
  • Indrepti rotile si continui parcarea.
  • Cand oglinda din dreapta trece de coltul masinii din spate, te opresti.
  • Iei total stanga, pentru a incadra masina.

Daca simti ca nu stapanesti perfect parcarea laterala, nu ezita sa iei ore suplimentare de condus. Toate scolile de soferi ofera aceste ore suplimentare si costul nu e foarte mare. De exemplu, la Scoala auto DICU din Bucuresti o sedinta suplimentara de condus la cat. B costa 120 lei, iar o sedinta suplimentara la cat. C costa 250 lei.

Citeste si...  UEFA, "driblată" de doi primari PSD

Concluzia: Practica este cheia succesului. Oricare din cele 7 erori comune pot fi evitate daca esti concentrat la orele de conducere din cadrul scolii de soferi la care te-ai inscris. Scoala de soferi, prin instructorul auto, are obligatia de a te instrui corespunzator si de a te incuraja si directiona catre telul principal: obtinerea permisului de conducere.  Mult succes!


Distribuie articol:
1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *