Tocmai te-ai mutat în apartamentul pe care ți l-ai dorit de mult timp și vrei să te bucuri în liniște de căminul tău. Blocul este în zona preferată a orașului, vecinii sunt în majoritate tineri și simpatici din ce ți-ai dat seama la o primă impresie. De fapt, tu tocmai te-ai mutat și ai devenit parte dintr-o comunitate ce va funcționa ca un tot pentru mult timp de acum înainte.
Viața la bloc, în apartamentul dorit, înseamnă însă și câteva responsabilități, pe care este bine să le cunoști. Pornim de la ideea principală că tu ca locatar trebuie să te implici activ în tot ce înseamnă deciziile care se iau, discuțiile care se poartă pe anumite subiecte de interes la nivelul blocului.
Contează însă în măsură foarte mare administratorul blocului. Dacă administratorul este serios, rezolvă în timp util problemele apărute, respectă toate regulile și normele legilor în vigoare, comunică bine cu președintele, cenzorii și locatarii, viața la bloc va fi într-adevăr cea mai bună alegere pe care ai facut-o atunci când te-ai decis să te muți în apartamentul visat. Iar dacă administratrul este și o persoană modernă, care folosește o platformă dedicată administrării imobilelor și aplicații aferente, atunci chiar nu vei avea nicio problemă. Fiecare bloc are o asociație care îi reprezintă pe locatari. Câteodată există însă și situații dificile pentru că locatarii nu înțeleg că și ei trebuie să fie parte la toate deciziile care se iau.
Ce contează?
Aducem în discuție câteva aspecte pe care locatarii este important să le ia în considerare:
- Participareala adunarea generală a asociației de proprietari și la toate celelalte ședințe în care se discută probleme de interes ale imobilului
- Implicarea activăîn problemele blocului
- Semnareaîn cunoștință de cauză pentru toate deciziile luate în ceea ce privește imobilului
- Întrebările și cererea de informațiicătre comitetului executiv, președintelui sau adiministratorului
- Comunicareapermanentă (de ex. un grup de WhatsApp al blocului)
- Viața la bloc poate fi perfectă dacă există implicare din partea administratorului, președintelui de bloc, cenzorilor și nu în ultimul rând … a locatarilor!
Administrație pentru un condominiu înseamnă profesionalism, responsabilitate și funcționează strict urmând cadrul legal statutat de Legea 196 din 20 iulie 2018 și trebuie tratată cu toată seriozitatea și rigoarea unei contabilități. Este un job în sine ce implică cunoștințe de contabilitate, disciplină financiară, capacitatea de luare rapidă a deciziilor în cazul unor urgențe, abilități de comunicare, diplomație și .. onestitate. Chiar dacă unii dintre noi pornim de la ideea că administratorul este vecinul de la etajul 5, recent ieșit la pensie, ne dăm seama pe măsură ce aprofundăm subiectul că nu mai este nici pe departe vorba de așa ceva. Administrația nu este o joacă.
Administrația făcută în mod profesionsit înseamnă o companie specializată în administrarea de imobile, care preia toate responsabilitățile aferente, cu fondatori și parteneri specializați pe acest domeniu. Știați că orice companie care este specializată în astfel de servicii trebuie să aibă domeniul de activitate principal însăși administrarea condominiilor?
Dar cum alegi cel mai bun administrator de bloc?
1/ Recomandările
În era tehnologiei este normal să începi căutarea unui bun administrator pe net. Dai un search pe Google și îți apar nenumărați potențiali colaboratori. Din studii comportamentale realizate pe diverse segmente de populație, vedem însă că apare în ecuația căutării un concept denumit “încredere”, care joacă rolul hotărâtor în reușita colaborării. Dar încrederea nu este ceva ce poate fi contorizat de la prima întâlnire și nici măsurat. Aha .. acesta va fi un colaborator de încredere sau nu … Esențial este să faci cea mai bună alegere! Cum? Există 2 căi:
- Verificiprintre cunoscuții tăi și prin review-uri ceea ce ai găsit deja și ales de pe Internet, la “cold action”
- Întrebiîn stânga și în dreapta și ceri recomandari direct de la persoane pe care le cunoști, care colaborează deja cu administratori de condominii. Părerea lor este una avizată pe baza experienței de lucru efective.
2/ “Chimia” între cei doi viitori colaboratori – administrator și președinte
Multe persoane spun că se bazează pe intuiție și că prima impresie nu le-a înșelat niciodată. Atunci când participi pentru prima dată la o discuție sunt foarte mulți factori care intervin și care îți formează acea impresie instant despre interlocutorul tău. Începând cu tonul vocii, fluența vorbirii, aspectul hainelor, abordarea modului de lucru și perspectiva despre administrația unui bloc, sunt doar câteva dintre aspectele care definesc acea “chimie” între oameni – are același sistem de valori? este o persoană pe care ne putem baza? este de încredere?
3/ Profesionalism
Profesionalismul este partea cea mai importantă în contextul alegerii unui administrator. În primul rând un administrator profesionist va prezenta compania aferentă care va avea codul CAEN principal 6832 (Administrarea imobilelor pe bază de comision sau contract) și asigurarea de răspundere civilă a administratorului.
În plus persoana care va ocupa funcția de administrator trebuie să aibă Certificat de calificare profesională (indiferent că are studii superioare sau nu) în Administrare de condominii, eliberat de Ministerul Muncii și Autoritatea Națională pentru calificări și nu în ultimul rând Atestatul pentru exercitarea activității de administrator de condominii, conform Legii nr. 196/2018, eliberat de Autoritățile Locale (Primărie). Modul de lucru este foarte important, de asemenea. Un mod de lucru modern, pe bază de platforme interactive, imprimante mobile, aplicații de plată și de vizualizare a consumului și indiciilor înregistrați în timp real aduc un plus de valoare și confirmarea lucrului bine făcut.
Un administrator bun, potrivit cu cerințele postului înseamnă că locatarii se vor bucura de comunitate și nu vor fi stresați de diferite probleme apărute în condominiul în care locuiesc.
Te invităm pe adminexpert.ro pentru a găsi detalii despre modul nostru de lucru ca administratori de condominii.
Serviciile prestate sunt în conformitate cu legislația actuală și respectă normele de aplicare. Profesionalismul, responsabilitatea și corectitudinea ne recomandă în colaborări pe termen lung. Atestat: L 00192808223 / Asigurare de răspundere civilă a administratorului: seria G nr.995700 / OMNIASIG.
Oferim servicii complete de administrare a imobilelor nou construite (blocuri și cartiere rezidențiale) cu preponderență pentru cele localizate în sectoarele 1 și 6 din București.
Detalii contact:
BADGER ADMIN SRL, București
Telefon: 0722 280 075 | Administrator: Catalin Nenciu
Email: contact@adminexpert.ro