Preşedintele Klaus Iohannis a lansat în dezbatere publică Raportul „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”.
”Mă bucur să văd cât de dornici sunt copiii, pe care tocmai i-am ascultat cu toţii, să avem, în sfârşit, şi în sistemul românesc de învăţământ cursuri dedicate schimbărilor climatice şi mediului. Îi felicit pentru implicare şi îi îndemn să nu îşi piardă entuziasmul! Educaţia, protecţia mediului şi combaterea schimbărilor climatice reprezintă teme prioritare pentru mandatul meu de Preşedinte. Sunt domenii esenţiale, asupra cărora decidenţii politici încă se apleacă prea puţin şi, tocmai de aceea, am organizat la nivelul Administraţiei Prezidenţiale grupuri de lucru, grupuri de reflecţie, care să producă o serie de propuneri concrete”, a spus preşedintele.
El a arătat că ”un astfel de demers a fost cel finalizat prin elaborarea Proiectului „România Educată”, care, prin sumele record obţinute prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, capătă în sfârşit şi alocare financiară pentru a putea fi pus în practică”.
”Prezentăm astăzi rezultatele discuţiilor din cadrul acestui grup, sub forma unui raport pe care îl supunem dezbaterii publice. Educaţia este unul dintre pilonii îmbunătăţirii răspunsului la schimbările climatice, întrucât educaţia determină modificarea comportamentului uman, în sensul unei mai mari responsabilităţi pentru protejarea naturii şi a viitorului întregii societăţi. Raportul lansat astăzi semnalează o serie de probleme, dar prezintă şi soluţii, atât pentru a lărgi accesul la educaţia privind protecţia mediului şi combaterea efectelor schimbărilor climatice, cât şi pentru fundamentarea unei infrastructuri şcolare verzi. Ceea ce ne dorim însă, mai mult decât orice, este să deschidem drumul spre o schimbare de mentalitate.
Mulţumesc membrilor grupului de lucru pentru dedicarea lor şi mulţumesc, totodată, tuturor celor care, în săptămânile următoare, se vor implica într-un mod constructiv în cadrul dezbaterii publice. Am convingerea că, la nivelul societăţii, există şi alţi actori care pot contribui la punerea în practică în cea mai bună formă a propunerilor noastre. Cu toţii ne dorim un mediu curat, fără deşeuri la tot pasul. Cu toţii ne dorim să nu ne fie pusă în pericol sănătatea şi să fim feriţi de efectele devastatoare ale fenomenelor meteo extreme. Putem reuşi asta prin politici publice adecvate, prin instituţii care funcţionează şi care aplică legea, dar, mai ales, prin acţiunile individuale ale fiecăruia dintre noi. De aceea, protejarea mediului şi combaterea schimbărilor climatice nu se pot realiza fără un parteneriat între instituţii şi cetăţeni. Acest parteneriat dă rezultate dacă se bazează pe combaterea fake news-urilor şi pe orientarea asupra unei corecte informări cu privire la problemele de mediu şi la cele privind schimbările climatice”.
Klaus Iohannis a mai spus că în educaţia privind schimbările climatice şi mediul la nivel preuniversitar, este esenţial să ne centrăm pe beneficiarul primar al actului educaţional – evident, elevul.
Preşedintele a mai arătat că are deplină încredere că Guvernul va aborda cu toată deschiderea şi responsabilitatea realizarea acestui obiectiv naţional prioritar, în strâns parteneriat cu mediul asociativ, cu cel privat, dar şi cu reprezentanţii tinerilor, care ne-au demonstrat în ultimii ani că sunt în prima linie a luptei împotriva schimbărilor climatice.
Petiţie online pentru revenirea la media de 8.50 pentru bursele de merit ale elevilor