ANAT aduce un omagiu fostului ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, care a trecut în eternitate.
Astăzi s-a stins din viaţă Dan Matei Agathon, cel pe care noi îl considerăm cel mai bun ministru al Turismului din ultimii 33 de ani. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) regretă dispariţia unui om care s-a dovedit a fi, în timp, un vizionar care a pus interesul industriei turismului din România pe primul loc, dedicându-şi eforturile pentru a rezolva problemele sectorului şi a-l promova la nivel internaţional.
Dan Matei Agathon a ocupat funcţia de ministru al Turismului de două ori, în perioada 1992 – 1996 şi apoi din 2000 până în 2003, fiind şi cel mai longeviv ministru al Turismului din ţara noastră (7 ani). Cu pasiunea sa pentru turism, Dan Matei Agathon a reuşit să obţină o realizare deosebită în cariera sa – a fost numit vicepreşedinte al Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT), o distincţie în premieră pentru o ţară a Europei Răsăritene la acea vreme. Acest lucru a demonstrat viziunea şi expertiza sa în domeniul turismului, care au fost recunoscute şi apreciate pe plan internaţional.
În nici 3 ani de de mandat (2000 – 2003) s-a finalizat privatizarea în turism, prin metoda „licitaţiei cu strigare”, s-a relansat brandul turistic România iar participările la târgurile internaţionale au fost gratuite. Au fost lansate programe de dezvoltare turistică precum „Superschi în Carpaţi” – cu Domeniul Schiabil Predeal Azuga, din care s-au realizat extinderea pârtiei din Predeal şi instalaţia de zăpadă artificială, „Croaziere pe Dunăre”, „Bucovina de Aur” sau „România, Ţara Vinurilor”.
De asemenea, a fost lansat programul de promovare „Litoralul pentru toţi”, care funcţionează şi astăzi. Toate aceste programe, care continuă şi în prezent, sub o formă sau alta, au ridicat vizibil potenţialul regiunilor şi produselor promovate.
Dan Matei Agathon a fost recunoscut pentru abilităţile sale remarcabile de comunicare şi marketing. A avut o relaţie deschisă şi constructivă cu mass-media şi a transmis cu pasiune frumuseţea şi potenţialul turistic al României în cadrul târgurilor internaţionale, standurile României fiind la acea vreme foarte dinamice, cu artişti, spectacole, artizani şi alţi invitaţi speciali.