„Miercurea Minților Creative” va avea loc, pentru prima dată pe 29 noiembrie, dată la care cumpărătorii din București vor avea ocazia să #cumperelocal și să #cumperecreativ de la producătorii locali. UniCredit Bank și Mastercard sunt organizatorii evenimentului care își propune să ofere vizibilitate afacerilor românești, în special celor din zona creativă.
Pentru o zi, business-urile creative din Bucureşti rămân deschise până târziu şi îi aşteaptă cu produse speciale, discount-uri şi experienţe tematice prin care spun povestea afacerii lor, pe cei care le trec pragul. Evenimentul le oferă cumpăratorilor posibilitatea de a contribui la susținerea afacerilor românești făcute altfel, la dezvoltarea economiei locale.
„Platforma Minţilor Creative, lansată de UniCredit Bank îşi propune să crească actuala şi viitoarea generaţie de antreprenori creativi din România oferindu-le instrumente pentru a dezvolta business-uri solide. În Academia Minților Creative dezvoltăm antreprenori cu business-uri pornite din pasiune, care fac lucrurile altfel. Pe Romanian Stories și în Ghidul 24/7 le spunem poveștile. Ca următor nivel de angajament, pe 29 noiembrie, la Miercurea Minților Creative, le vom oferi ocazia de a interacționa diferit cu publicul într-o zi eveniment, în care îi invităm să îşi promoveze produsele şi serviciile și să gândească oferte personalizate”, spune Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.
Platformă pentru „mințile creative”
„Credem cu tărie în valoarea antreprenorilor locali, pe care îi sprijinim cu bucurie prin parteneriatul cu UniCredit Bank, în cadrul Platformei Minților Creative. Mediul de business românesc are nevoie de oameni creativi, care fac performanță în afaceri și oferă cele mai bune produse și servicii. În acest sens, Miercurea Minților Creative este o inițiativă binevenită și o foarte bună ocazie de relaționare între antreprenori și public, un element cheie pentru evoluția unui business și pentru înțelegerea nevoilor consumatorilor”, arată Ana-Maria Pochi, Account Manager în cadrul Mastercard România.
Afacerile care vor fi prezente la eveniment fac parte din diferite ramuri precum modă, design, accesorii, cosmetice, dar și cafenele sau restaurante. Pe lângă acestea vor fi implicate și săli de spectacol sau galerii de artă. Lista business-urilor, precum şi alte informaţii despre evenimentul de shopping sunt disponibile pe www.miercureamintilorcreative.ro .
Alături de platforma Romanian Stories, Ghidul 24/7, Pachetul Creativ și Academia Minților Creative, Miercurea Minților Creative face parte din platforma UniCredit Bank de susţinere a industriilor creative din România.
Antreprenoriatul creativ
Recent, UniCredit a realizat, împreună cu Exact Cercetare și Consultanță, primul studiu din România care își propune să facă o radiografie a antreprenoriatului în industriile creative.
„Barometrul Minților Creative ne arată care sunt problemele pe care le întâmpină acești antreprenori, care sunt nevoile lor, dar și faptul că au o dorință puternică de creștere. În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei plănuiesc să își dezvolte afacerile în următoarele 12 luni. UniCredit Bank, banca minților creative, va continua să îi susțină pe cei care aleg să îşi urmeze calea în acest domeniu, chiar dacă de multe ori nu le este uşor”, declară Anca Ungureanu.
Principalele concluzii ale studiului asupra antreprenorilor din industrii creative sunt următoarele:
- Situația curentă:
- doar 10% dintre cei intervievați consideră că actualul context economic le este prielnic;
- 45% dintre antreprenorii intervievați iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat;
- 9 din 10 respondenți consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.
- Obstacolele percepute de antreprenori:
- principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt: taxele ridicate (70%), condițiile economice (57%), problemele de cash flow (46%);
- în privința finanțarii, principalele dificultăți de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finanțare (47%), reticenţa față de împrumuturi (30%) și lipsa garanțiilor (26%);
- dificultatea procedurilor de obținere a finanțării din programe publice reprezinta cel mai întâlnit obstacol.
- Finanțare:
- peste 50% dintre antreprenori consideră că le este necesară finanțarea prin fonduri europene;
- 1 din 2 afaceri creative își dorește servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăți online);
- cele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking-ul și auto-finanțarea;
- cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile și internet/mobile banking-ul, urmate de plăți online și pachetele de cont curent.
- Resurse umane:
- peste 65% dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an;
- dintre aceștia, majoritatea își doresc să recruteze angajați cu normă întreagă;
- preferă candidații tineri, din generația milenialilor (18 – 34 de ani);
- cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori). Acestea sunt urmate de potrivirea culturii organizaționale cu personalitatea candidatului (35%) și personalitatea candidatului (30%). Experiența în domeniu este extrem de importantă pentru 17% dintre antreprenori, iar educația pentru doar 7%.
Studiul a fost realizat în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcții de conducere în întreprinderi mici și mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România.
Sursa: Miercurea Minților Creative, punte între antreprenori și clienți, va avea loc pe 29 noiembrie