Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, anunță o creștere a vânzărilor pe piața externă de circa 36%, creștere înregistrată între 2014 – 2017. Evoluția pozitivă se datorează strategiei de extindere internațională, ce a vizat implementarea de noi politici comerciale pentru partenerii străini, dezvoltarea de produse adaptate particularităților anumitor piețe de desfacere, cât și extinderea portofoliului cu game inovatoare și revoluționare.
„Trendul ascendent al vânzărilor la nivel extern reprezintă o validare a obiectivelor noastre strategice de extindere globală, dar și o confirmare a potențialului brandurilor din portofoliul Farmec. Majorarea vânzărilor cu 36% în ultimii trei ani este rezultatul unei analize aprofundate a caracteristicilor fiecărei piețe și, în consecință, a diversificării gamelor cu produse ce corespund acestor cerințe și nevoi distincte. De exemplu, ca răspuns la unele probleme ridicate de consumatorii din Asia și Orientul Mijlociu, precum nevoia de luminozitate și oferirea unui plus de albire tenului, anul trecut am lansat gamele Gerovital H3 Derma+ Premium Care și Gerovital Luxury, ce includ produse care vin să satisfacă aceste cerințe”, declară Ioana Turdean, Manager Vânzări Externe Farmec.
Cele mai solicitate tipuri de produse pe piaţa externă sunt cele anti-age, anti-acneice și tratamentele de îngrijire pentru păr, ce aparțin gamelor Gerovital H3 Evolution, Gerovital Stop Acnee și, respectiv, Gerovital Tratament Expert. Cea mai rapidă creștere a vânzărilor a fost înregistrată de către gamele premium ale companiei – Gerovital H3 Derma+ Premium Care și Gerovital Luxury, ambele lansate în 2017.
Raport calitate – preț
Astfel, în topul produselor livrate în afara României se află Fiolele Gerovital H3 Evolution, apreciate pentru efectele puternice antirid, datorate sinergiei de ingrediente active utilizate, forma de ambalare modernă, în trend cu tendințele din domeniul cosmetic, dar și pentru raportul foarte bun calitate – preț.
Pe următoarele poziții în clasamentul celor mai vândute produse la nivel extern se află cele din gama Gerovital Stop Acnee, cele mai multe solicitări venind din Orientul Mijlociu și Asia.
Șamponul și Serul Anticădere din gama Gerovital Tratament Expert sunt alte produse care înregistrează rezultate bune la nivel internațional. O cerere deosebită pentru această gamă, inclusiv pentru produsele destinate prevenirii căderii părului și regenerării acestuia, este înregistrată în zona Orientului Mijlociu (Iraq, Kuwait), dar și cea a Europei (Macedonia, Marea Britanie, Ungaria, Republica Moldova).
Strategia de expansiune pe piața externă a producătorului clujean vizează, printre altele, și deschiderea în sistem franciză a magazinelor de brand Farmec și Gerovital, pas estimat pentru 2018. La nivel global, produsele Farmec sunt comercializate în peste 30 de state, iar în Europa compania este prezentă cu șapte magazine, deschise de parteneri (trei centre în Spania, doiă în Italia și câte un spațiu în Grecia și Ungaria).
Certificare internațională
Farmec S.A. Cluj-Napoca – cel mai mare producător de cosmetice cu capital 100% românesc – rămâne un brand emblemă pentru România. Portofoliul companiei impresionează o lume întreagă prin produse moderne, concepute în laboratoare performante. Compania are certificare internaţională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări.
În 2017, Farmec marchează 50 de ani de la prima industrializare a cremei Gerovital. În ultimii ani, brandul Gerovital a deţinut în mod constant primele locuri în topuri importante, aducând în palmaresul companiei numeroase premii şi distincţii.
La sfârşitul anului 2017, reţeaua de magazine de brand deţinute de Farmec cuprindea opt magazine Farmec, amplasate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu-Mureș și Timișoara şi 13 magazine Gerovital care se găsesc în Cluj-Napoca, București (trei magazine), Constanța, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați şi Râmnicu Vâlcea.
Sursa: Farmec și-a majorat exportul cu 36% în ultimii treiani