Eximtur anunță că a deservit în perioada ianuarie-septembrie 286.000 clienţi, dintre care 160.000 pentru sejururi în România, 40.000 pentru sejururi externe şi 86.000 pentru servicii business travel.
În această perioadă vânzările pentru destinaţiile balneo-montane au crescut cu 60%, iar cele pe litoral cu 18%.
”Vânzările pentru destinaţiile balneo-montane au crescut cu 60% comparativ cu acelaşi interval al anului trecut, iar numărul de turişti a fost de 82.000. Turiştii au optat pentru unităţi balneare care oferă masă în sistem bufet suedez, acces inclus la piscine/centre spa, dar şi pentru unităţi de cazare din zona de munte, turismul de relaxare într-un cadru natural montan fiind la mare cerere. Unităţile noi sau renovate la standarde înalte care au apărut în staţiuni cum ar fi Băile Herculane, Poiana Braşov, Băile Felix sau Covasna au stârnit mare interes în rândul turiştilor”, arată compania într-un comunicat.
În ceea ce priveşte Litoralul Mării Negre şi sejururile în oraşe din România, compania Eximtur a deservit în anul 2019 un număr de 78.000 de călători, iar vânzarile au crescut cu 18% faţă de anul precedent. Vânzările pentru sejururi în oraşele turistice au crescut cu 59%, îndeosebi pentru Braşov, Sibiu, Sighişoara, Cluj-Napoca, Oradea, Iaşi, Sighetu Marmaţiei, Timişoara. Cea mai mare creştere a fost înregistrată pentru Oradea, investiţiile municipalităţii în infrastructura turistică a oraşului şi apropierea de Băile Felix spunându-şi cuvântul. Creşteri importante au fost şi pentru Constanţa, apropierea de Mamaia, plajele proprii, evenimentele din oraş şi preţurile accesibile fiind principalele motive.
Încasările din serviciile şi produsele turistice vândute contra vouchere de vacanţă de către Eximtur în primele trei trimestre ale lui 2019 au fost mai mari cu 160% comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2018, depăşind valoarea încasată cu acest instrument de plată pe parcursul întregului an precedent.
Citește și: Taxa auto poate fi regândită ca un impozit pe proprietate, variabil