Adevărul din spatele afacerilor pe Amazon. Ce spune singurul român amazonian care se apropie de 10 milioane de dolari

Informateca

Informateca: Cum ați început afacerea pe Amazon? Ce v-a motivat?

Alexandru Jurca: Povestea noastră nu este cu mult diferită de a tuturor celor care vor să construiască ceva în viață. Și eu și, asociatul meu, Mircea Joian, provenim din medii de business similare, însă, din păcate, domeniul în care activam se afla în declin.

O afacere profitabilă în care să vedem un potenţial uriaş, era tot ce ne-am dorit în momentul în care ne-am hotărât să căutăm un model de business în care să investim tot. Visam la un “business de succes” pentru a avea cât mai multă libertate. Printre altele insuccesul financiar este și o formă de libertate. Dorinţa comună şi împărţirea foarte clară a atribuţiilor au dus la rezultate de luat in seama.

Informateca: În mai puțin de 3 ani ați reușit să ajungeți la un business de aproape 10 milioane de dolari. Pare incredibil, ce le transmiteți celor care sunt sceptici?

Alexandru Jurca: Așa este și pe bună dreptate sunt neîncrezători. Și noi ne uităm uneori în spate și nu ne vine să credem ce am reușit. Am propulsat o afacere în zona de ecommerce la un nivel pe care nici noi nu anticipam să îl atingem atât de repede. Și, believe it or not, încă ne place să credem că suntem la 1% din potenţialul companiei.

Niciunul dintre noi nu a avut un background în zona de marketing şi e-commerce. Când am descoperit cursurile despre vânzare pe Amazon am făcut un calcul simplu: “dacă pot să lansez 20 de produse, care să aibă vânzări constante de 10 bucăţi pe zi ….well…vom avea un profit bunicel”. Iată că situaţia a depăşit cu mult aşteptările noastre.

Citeste si...  Preţurile petrolului au scăzut miercuri cu aproape 3%
Alexandru Jurca si asociatul sau Mircea Joian alături de Pawel Panawa, manager Facebook

Informateca: Începem să fim recunoscuți ca o țară cu mulți tineri care au un profil antreprenorial. Din păcate multora le lipsește ceva pentru a începe un business pe cont propriu. Ce ar trebui să facă sau să știe acești tineri, dacă vor să înceapă o afacere?

Alexandru Jurca: Este greu să dai sfaturi tinerilor și oarecum nepotrivit. Pot însă să vă spun ce am făcut noi, iar dacă cineva poate să învețe din experiența noastră, este liber să o facă, pentru că noi share-uim în permanență informații din activitatea noastră, care generează profit. În România o afacere ca a noastră era luată în glumă. Am muncit mult. Am investit timp, bani, energie. Ne-am izbit de oameni neserioşi, de birocraţie, de superficialitatea societăţii în care trăim. Însă am văzut mereu drumul înainte foarte clar, chiar dacă a fost anevoios.

Ne-am schimbat enorm pe parcursul acestei călătorii. Ne-am dezvoltat personal. Iar ţelul iniţial s-a transformat într-un business unde poţi să spui cu adevărat “the sky is the limit”.

Aici puteți găsi mai multe informații despre activitatea lui Alexandru Jurca și compania sa

Informateca: Cum a decurs dezvoltarea business-ului pe care îl dețineți în prezent?

Alexandru Jurca: Business-ul nostru s-a dezvoltat pe două platforme mari, Amazon şi Shopify. Amazonul a reprezentat o “poartă de acces” perfectă în lumea vânzărilor, însă exemplul nostru duce dincolo de acest gigant. Paşii noştri se îndreaptă mai degrabă spre dezvoltarea brandurilor pe care le conducem, spre creştere şi dominare mondială şi nu în ultimul rând spre acea libertate despre care vă povesteam. În acest moment cel mai reprezentativ brand  pe care l-am construit este MAVA Sport.

Citeste si...  Acţiunile de pe Wall Street au scăzut puternic
De ziua sa, Alexandru Jurca a fost invitat de partenerul Alibaba la sediul companiei pentru o petrecere surpriza

În paralel cu munca pe care o necesită Amazonul, am dezvoltat şi un site pentru brandul nostru principal. După o perioadă îndelungată şi mulţi bani investiţi în informaţie – cursuri, masterminduri, coachinguri private – putem spune că acesta produce aproximativ 30% din vânzările totale ale brandului nostru şi anticipăm ca până la sfârşitul anului vom ajunge la peste 40%.

Informateca: Ce este EcomHackers și cui se adresează acest concept de business relațional?

Alexandru Jurca: Ideea EcomHackers a venit ca urmare a parcursului nostru în lumea online. Suntem aici că să ajutăm atât companii, cât şi antreprenori la început de drum, să îşi crească vânzările sau să îşi creeze propriul brand. Prin EcomHackers facem acel sharing de resurse informaționale despre care vă spuneam anterior. Vrem să arătăm celor interesați ce se poate face cu adevărat pe Amazon, fără a crea iluzii sau așteptări nerealiste. Chiar dacă cineva nu are abilităţi tehnice avansate, există diverse formule care pot genera rezultate cu valoare adăugată, iar noi ne-am asumat o  misiune noua în a împărtăși această știință cu cei care sunt interesați de e-commerce.

Informateca: Concret, ce trebuie să facă un tânăr care dorește să dezvolte o astfel de afacere în online?

Alexandru Jurca: În primul rând trebuie să aibă un mindset pregătit, sete de dezvoltare şi să fie work ethic. Plecând de la aceste premise poţi să pui bazele unui business de succes mai repede decât crezi. Pasul 2 este să știi cum să folosești tool-urile potrivite. Prin EcomHackers încercăm să explicăm cum funcționează aceste tool-uri pe Amazon. Am avut un feedback pozitiv al acestui proiect și am primit enorm de multe cereri consultanță, pe care nu le-am putut onora. Așa am decis să facem și un curs, unde să oferim informații despre fiecare pas al business-ului nostru sub o forma foarte sistematizată. Am denumit acest proiect – EcomHackers- The 1% Club.

Citeste si...  Fără obiecții, Iohannis a promulgat legea bugetului pe 2022

Acesta este un program construit atât pentru începători cât și pentru avansați. Programul oferă consultanța mult așteptată sub o formă accesibilă tuturor celor care vor să înceapă o afacere în e-commerce. De exemplu, cei care sunt la început, vor afla cum să inițieze un business online și să atingă vânzări de 20.000 USD în câteva luni. Acesta este exemplul nostru. Pe de alta parte, cei avansați, vor afla despre strategii complexe care îi pot propulsa la următorul nivel.

Programul conține 12 săptămâni de webminarii live, bonusuri – formate din scurtături, care ne-au salvat foarte mulți bani- template-uri, dar și o serie de video-uri pregătite pentru nivelul avansat. La aceste cursuri vom prezenta strategii care ne-au adus pe noi la vânzări de peste 8 mil $ în anul 2017, teste făcute cu 1mil $ cheltuiți pe reclamă plătită. Pentru cei care doresc sa afle mai multe informatii despre cursul nostru ne gasesc pe http://www.ecomhackers.ro/ sau pe grupul de facebook EcomHackers.

 


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *