Producătorul român de pavaje premium pentru sectorul rezidențial Star Stone a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 38,2 milioane de lei, conform datelor disponibile pe siteul ministerului de finanțe.
Compania nu a precizat date concrete privind cifra de afaceri, ci a oferit doar procentul de creștere. Acest indicator a crescut cu aproape 8% față de rulajul de 35,5 milioane de lei consemnat în 2022.
Potrivit Star Stone, creșterea cifrei de afaceri a fost susținută, în principal, de vânzările de accesorii de gard, dale de pavaj și bolțari, produse consacrate în segmentul premium.
Afaceri mai mari, profit mai mic
Anul trecut, profitul net al companiei a scăzut la 4,6 milioane de lei, de la nivelul de 6,4 milioane de lei din 2022.
În acest an, Star Stone estimează o continuare a acestui trend ascendent, anticipând depășirea rezultatelor din 2023.
„Până la finalul lunii mai 2024, Star Stone a atins deja obiectivele bugetate, urmând să încheie prima jumătate a anului cu rezultate peste cele înregistrate în perioada similară de anul trecut”, potrivit companiei.
De asemenea, Star Stone va lansa o nouă gamă de produse decorate, despre care estimează că va deveni, în doi ani, „categoria de top a companiei”.
Compania direcționează tot profitul obținut anul trecut către finalizarea proiectelor începute anterior și valorificarea acestora.
„Bugetul pentru investiții include continuarea automatizării proceselor de producție pentru a reduce dependența de factorul uman și implementarea unui sistem fotovoltaic care să asigure necesarul de energie electrică”, conform sursei citate.
Extindere pe alte piețe
Star Stone are ca principale piețe de desfacere România și Ungaria, unde își comercializează produsele premium în rețele de magazine specializate și de tip DIY.
Compania vizează menținerea echilibrului între creșterea internă și cea internațională, păstrând proporția vânzărilor în afara României la nivelul anterior, adică la aproximativ 10% din total.
Pe lângă România și Ungaria, Star Stone explorează și alte piețe pentru viitoare extinderi, având în vedere interesul crescut pentru produsele premium în construcții și amenajări rezidențiale.
 
					 
			 
		 
		 
		