AI:ME – viziunea Audi pentru viitorul mobilității în marile centre urbane

0

Audi a prezentat la Salonul Internațional Auto de la Shanghai 2019 un concept auto adaptat tendințelor globale în dezvoltarea urbană. Producătorul german a luat în calcul un viitor cu infrastructură urbană adaptată condusului autonom, în care experiența și siguranța pasagerilor vor fi amplificate prin soluții de inteligență artificială.

Audi AI:ME este al treilea model dintr-o serie de concepte auto prin care marca transmite viziunea sa privind viitorul mobilității. În 2017 Audi a prezentat public Aicon, un concept pentru călătorii business pe distanțe lungi. A urmat PB 18, model pentru călătorii ocazionale sau pentru iubitorii de curse.

AI:ME este adaptat traficului din marile metropole, motiv pentru care a fost expus în premieră la Shanghai, oraș cu o populație de peste 26 milioane de locuitori. Al patrulea model Audi din această serie va fi expus la unul dintre marile saloane auto din luna septembrie a acestui an.

Spațiul interior al modelelor electrice dictează designul acestora. Proiectanții AI:ME iau in calcul și faptul că automobilele aflate în trafic în marile orașe au rareori mai mult de doi pasageri. Prin urmare, conceptul AI:ME este gândit pentru doi pasageri, dar oferă posibilitatea de a transporta alte două persoane pe bancheta din spate.

La exterior AI:ME are o lungime de 4,3 metri, lățime de 1,9 metri și înălțime de 1,52 metri. Absența arborelui de transmisie și dimensiunile mai mici ale consolei, elemente specifice modelelor electrice, suplimentează spațiul interior. În modul de condus autonom elementele de control (volanul, pedalele, consola) ale AI:ME se retrag, fiind acoperite cu suprafețe din lemn de nuc. Pedalele sunt înlocuite cu o banchetă tip otoman. Pentru suportul paharelor au fost create suprafețe magnetice. Astfel, în timpul condusului autonom ocupanții pot lua relaxați masa. Produsele de la interior sunt realizate din materiale naturale din gama textilelor sau din piele, lemn sau sticlă la care se adaugă materiale moderne precum corianul. Acest model concept dispune și de o pergolă de lemn în tavan care permite integrarea unor plante de apartament.

AI:ME aduce o nouă dimensiune în interacțiunea cu mașina, prin comenzile vocale, atingere și chiar privire. Monitorul OLED poziționat sub parbriz urmărește privirea pentru a se activa. De asemenea, funcții precum navigarea sau sistemul de infotainment pot fi acționate cu o simplă privire. Ochelarii VR completează experiența utilizatorilor în timpul vizionării unui film sau în modul de gaming. Audi a prezentat la CES 2019 jocuri adaptate pentru pasagerii mașinilor sale în care scenariul poate fi adaptat în funcție de zonele prin care trece autoturismul.

Zgomotul exterior poate fi anulat complet într-un AI:ME permițând ocupanților să se bucure de liniște sau de concertul preferat în condiții similare celor oferite de o filarmonică.

Rolul sistemelor de iluminat se va schimba în contextul evoluției modelelor autonome. Acestea vor juca un rol mai important în comunicarea cu participanții din trafic. Modelul poate interpreta semnale de la alte mașini aflate în trafic sau anumite marcaje rutiere și poate avertiza cu proiecții luminoase pietoni sau bicicliști.

Inteligența modelelor Audi din categoria AI (Aicon și AI:ME) are la bază soluțiile care permit condusul autonom, la care se adaugă instrumentele de învățare automatizată din interacțiunea cu mediul și pasagerii, vehiculul fiind proactiv și oferind pasagerilor soluții personalizate. Modelul se adaptează în funcție de persoanele aflate la bord.

Condusul autonom este o soluție prezentă în transportul aerian și feroviar. Audi crede că va deveni curând o realitate și în domeniul auto. Audi AI:ME este proiectat pentru nivelul 4 de autonomie. Funcția este limitată la autostrăzi sau arii special amenajate din interiorul orașelor. Șoferii vor putea transfera integral controlul automobilului, urmând să revină la volan atunci când părăsesc aceste zone. Proiectanții Audi cred că în viitor orașele mari vor dispune de sisteme automatizate de control al traficului care vor permite dezvoltarea condusului autonom.

Fiind conceput pentru marile orașe AI:ME nu atinge viteze foarte mari. Opțiunile disponibile sunt adaptate limitelor din interiorul orașelor. Proiectanții estimează că automobilul se va deplasa cu viteze între 20 și 70 de km/oră și va putea funcționa ore întregi fără a necesita alimentare. Bateria modelului are o capacitate de 65 kW/oră iar sistemul de frânare regenerativă și greutatea redusă permit un consum energetic scăzut în condiții de trafic urban.

cititi si Românii sunt cei mai interesaţi est-europeni să cumpere maşini electrice

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele