Comisia Federală de Comerţ (FTC) din SUA a acuzat miercuri Amazon.com că a înscris milioane de consumatori în serviciul său cu abonament plătit Amazon Prime fără consimţământul lor şi că le-a îngreunat anularea, potrivit agenţiei, aceasta fiind cea mai recentă acţiune împotriva gigantului comerţului electronic din ultimele săptămâni.
FTC a dat în judecată Amazon în instanţa federală din Seattle, susţinând că ”Amazon a păcălit cu bună ştiinţă milioane de consumatori pentru a se înscrie fără să ştie în Amazon Prime”.
FTC a spus că Amazon a folosit ”proiecte manipulative, coercitive sau înşelătoare ale interfeţei cu utilizatorul, cunoscute sub denumirea de ”modare întunecată”, pentru a păcăli consumatorii să se înscrie la reînnoirea automată a abonamentelor Prime”.
Agenţia solicită sancţiuni civile şi un ordin permanent pentru a preveni încălcările viitoare.
Procesul este una dintre acţiunile întreprinse de administraţia preşedintelui Joe Biden, menite să controleze puterea de piaţă uriaşă a firmelor Big Tech, în timp ce încearcă să crească concurenţa pentru a proteja consumatorii.
FTC a declarat că Amazon Prime este cel mai mare program de abonament din lume, generând venituri de 25 de miliarde de dolari anual.
Acesta oferă livrare rapidă şi gratuită pentru milioane de articole, diverse reduceri şi acces la filme, muzică şi seriale de televiziune, precum şi alte beneficii.
Membrii principali din Statele Unite plătesc 139 de dolari pe an şi conduc o mare parte din volumul vânzărilor Amazon.
Prime, care are peste 200 de milioane de membri în întreaga lume, este crucial pentru celelalte afaceri ale Amazon, inclusiv pentru serviciul său de streaming Prime Video şi pentru serviciul său de livrare de alimente.
Amazon nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
”Unul dintre obiectivele principale de afaceri ale Amazon şi obiectivul principal de afaceri al Prime este creşterea numărului de abonaţi”, a spus FTC.
Electrocasnicele care nu trebuie ținute unul lângă celălalt
Procesul a spus că sub presiunea substanţială din partea FTC, Amazon şi-a schimbat sistemul de anulare, în aprilie, dar că ”încălcările sunt în curs” şi încă ”necesită cinci clicuri pe desktop şi şase pe mobil pentru ca utilizatorii să anuleze de pe Amazon.com”.