Producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi a realizat un profit brut de 28,33 milioane de lei anul trecut, cu 16% mai mare comparativ cu valoarea din Bugetul de Venituri şi Cheltuieli rectificat, potrivit Rezultatelor financiare preliminare transmise joi Bursei de Valori Bucureşti.
Compania a raportat venituri totale de 380,39 milioane de lei şi cheltuieli totale de 352,06 milioane de lei.
Valoarea vânzărilor pe pieţele internaţionale în anul 2020 a fost de 158,27 milioane de lei, în creştere cu 4% comparativ cu anul 2019. Ponderea exportului in cifra de afaceri a companiei a crescut la 46,60% în 2020, comparativ cu 39% în 2019.
„În contextul anului 2020, marcat de efectele pandemiei cu virusul SARS-Cov2, Antibiotice a identificat soluţii pentru realizarea obiectivelor strategice propuse prin planul de afaceri şi pentru a asigura sănătatea oamenilor. Compania a completat portofoliul cu produse destinate tratamentului bolilor asociate COVID (biocide, Paracetamol, Novocalmin) şi a luat măsuri pentru distanţarea socială şi menţinerea stării de sănătate a salariaţilor proprii”, se arată în documentul remis BVB.
Totodată, pe parcursul anului trecut, Antibiotice Iaşi a reuşit să devină principalul exportator român pe piaţa Vietnamului, cu o valoare tranzacţionată în 2020 de aproximativ 10 milioane de dolari, şi-a triplat vânzările de pulberi sterile injectabile pe pieţele din Europa şi şi-a consolidat vânzările de Nistatină pe pieţele din Asia, Australia, America de Nord şi Africa. Compania este lider pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi OTC comercializate în spitale, cu o cotă de piaţă de 14,8%, şi ocupă locul 1 în piaţa relevantă din România, cu o cotă de piată valorică de 13,1%, se mai arată în Raportul companiei.
Anul trecut, valoarea medicamentelor eliberate către pacienţii din România a fost de 18,05 miliarde de lei (în preţ de distribuţie), în creştere cu 1,3% comparativ cu anul 2019.
„Vârful vânzărilor a fost înregistrat în luna martie; în lunile aprilie şi mai s-a înregistrat o contracţie majoră a consumului pe toate canalele de vânzare, ca urmare a restricţiilor aplicate odată cu intrarea în vigoare a stării de urgenţă şi ulterior a stării de alertă. Acest fapt se explică prin scăderea abruptă a numărului de consumatori în farmaciile cu circuit deschis, dar şi a numărului de internări în spitale (de asemenea o parte din spitale cu profiluri şi specialităţi diverse au fost transformate în spitale destinate pacienţilor infectaţi cu noul coronavirus)”, se precizează în documentul citat.
Profitul net al Nuclearelectrica a crescut în 2020