Cele 400 de autobuze achiziționate de Primăria Capitalei de la o firmă turcească au stârnit un val de discuții. Modele similare au fost găsite la prețuri mai mici pe internet, iar mai mulți producători autohtoni s-au plâns că nu au fost băgați în seamă.
Autobuzul Urban Crosstown produs de Uzinele Roman Braşov, la un preţ de catalog de 130.000, nu a intrat în vizorul autorităților.
Citiți și: Primăria Capitalei va cumpăra 400 de autobuze turcești
De asemenea, autobuzul Eurobus Diamond, cu motor Mercedes, făcut la Ciorogârla nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti, informează economica.net.Uzina de autobuze a avut iniţial circa 200 de angajaţi, însă numărul lor s-a redus la jumătate, în trei ani firma a reuşit să vândă doar 27 din cele 77 de autobuze realizate la Ciorogârla, din cauza condiţiilor restrictive de calificare la licitaţiile organizate de primării şi regii autonome. Cum Primăria Bucureşti a dorit să cumpere de la un singur producător 400 de autobuze, dintre care 320 de autobuze de 12 metri, 50 de autobuze de 10 metri si 30 de autobuze articulate de 18 metri, iar la Ciorogârla se fac deocamdată doar autobuze de 12 metri lungime, firma ilfoveană a ratat această ”cursă”. Un autobuz făcut lângă București e cu circa 30.000 – 40.000 de euro mai ieftin decât unul din import, potrivit reprezentantului BMC Truck & Bus.
Pe de altă parte, pe diverse bloguri a apărut informația că acelaşi model de autobuz pe care Primăria oferă 250.000 de euro, e disponibil pe alibaba.com cu doar 140.000 euro, dealer auto fiind o firmă din Egipt.