Avem un contract de finanțare pentru autostrada Braşov-Comarnic

Stefan Alexiu

Premierul Viorica Dăncilă a participat luni, la Râşnov, la semnarea contractului de finanţare pentru autostrada Braşov-Comarnic, prilej cu care a menţionat că se bucură că lucrarea va fi realizată de un constructor român şi că speră ca în acest caz să fie respectate termenele.

„Mă bucur că am participat la semnarea acestui contract, aceasta este abordarea guvernului, vrem să avem cât mai multe obiective pe care să le punem în valoare, oamenii nu mai au timp să aştepte, trebuie să avem o abordare constructivă, un ritm alert, iar acolo unde lucrurile nu merg aşa cum ne-am dori, trebuie să aducem alţi oameni care vor să se implice pentru că nu putem să le spunem oamenilor că a început un drum sau o autostradă în 2011 şi în 2019 încă lucrăm la ea. Firmele care sunt serioase să-şi continue lucrul, iar celelalte să plece acasă şi să lase pe alţii care vor să facă ceva (…). Nu ne fac nouă un favor, este obligaţia lor şi trebuie să respecte termenele pe care le-au antamat când au vorbit de realizarea unui drum expres sau a unei autostrăzi. (…) Sper ca şi în acest contract să respectăm termenele şi mă bucur că sunt constructori români”, a spus premierul.

Contractul a fost semnat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi directorul CNAIR, Narcis Neaga, în prezenţa prim-ministrului şi a miniştrilor Finanţelor, Eugen Teodorovici, Economiei, Eugen Bădălău, şi Sănătăţii, Sorina Pintea.

Cu acest prilej, Cuc a anunţat că va fi reziliat contractul cu constructorul care efectuează lucrările pe DN 73, ” un important drum turistic, spre Bran”.

Citeste si...  Dosarul ”Tăriceanu-mărturie mincinoasă” se poate încheia astăzi

În acest context, premierul Viorica Dăncilă a afirmat că „apreciază această abordare”, subliniind că, prin acest mod de lucru, vor putea fi realizaţi mulţi kilometri de drumuri şi că speră ca, pentru contractul reziliat pentru lucrările pe DN 73, „să găsim pe cineva care vrea să-şi respecte termenele şi să îşi facă datoria”.

„Ştim că oamenii îşi doresc autostrăzi, îşi doresc dezvoltare, îşi doresc investiţii, numai printr-o abordare pe care am văzut-o acum şi pe care o apreciez putem să facem paşi înainte. Dacă nu, vom sta să aşteptăm, vom căuta scuze, iar lucrurile nu vor demara aşa cum ne dorim. Eu cred, având acest mod de lucru, putem să vorbim de realizarea multor kilometri de autostradă, de drumuri expres şi, bineînţeles, iau în calcul drumurile locale, prin PNDL I, PNDL II, Fondul de Dezvoltare şi Investiţii, fonduri de la bugetul de stat, guvernamentale, în completare cu fonduri europene sau în parteneriat public-privat. Trebuie să folosim toate aceste oportunităţi să avem rezultatele pe care ni le dorim noi, toţi, şi pe care şi le doresc toţi românii şi, în acest caz, braşovenii”, a spus premierul.

Citește și S-a mai întâmplat odată: Consiliul Concurenței suspectează „posibile practici anticoncurenţiale pe piaţa cimentului”

La rândul său, ministrul Transporturilor a dat asigurări că firma cu care s-a semnat contractul de finanţare pentru autostrada Braşov-Comarnic va termina lucrarea înainte de termen.

„Iată că, în 2017, guvernarea PSD, prin programul de guvernare, inclusiv pe componenta de transporturi, a reuşit să deblocheze proiecte strategice pentru România, acest tronson de autostradă fiind primul deblocat, şi ştiţi foarte bine că s-a semnat contractul în octombrie 2017. Iată-ne, astăzi, că dăm, practic, startul lucrărilor. Finanţare există, s-a întors acest tronson pe fonduri europene, s-a semnat astăzi contractul de finanţare şi vă asigur că acest tronson de autostradă va fi terminat înainte de termenul contractual pe care îl are această firmă românească”, a afirmat Cuc, el precizând că, pentru restul tronsonului de autostradă, între Predeal şi Ploieşti, urmează negocierile cu consorţiul de firme chinezo-turce.

Citeste si...  Coaliția PSD-ALDE și-a pierdut majoritatea la Camera Deputaților

Ministrul Transporturilor a punctat că îşi propune finalizarea tronsonului Braşov-Comarnic până la sfârşitul acestui an.

„Vom începe procedură de accelerare, ceea ce înseamnă că îi vom aloca şi nişte fonduri suplimentare dacă este cazul. Contractul de finanţare este de 200 de milioane, în timp ce contractul de proiectare şi execuţie este de 120 de milioane, pentru mobilizare în permanenţă pe şantier şi atunci se poate finaliza la timp acest obiectiv”, a afirmat Cuc.

În ceea ce priveşte lucrările la DN 73, acesta a menţionat că acolo se vor efectua lucrări în regie proprie de către DRDP.

Citește și Cuc s-a apucat de preabă la Transporturi: cere CNAIR să rezilieze contractul pentru DN73 (Piteşti Brașov)

„Sunt convins că, aşa cum acest constructor nu a reuşit să realizeze lucrările în 11 ani, deşi a avut finanţare, cu siguranţă nu va remedia ce a stricat în perioada aceasta, doar să arate că s-a mobilizat aşa, într-un timp scurt. Dar nu ne mai poate păcăli nimeni, el avea un grafic asumat şi, de la 190 de persoane şi 71 de utilaje, sunt 20 de persoane şi 11 utilaje. Special am venit de la ora 8,00 dimineaţa să mă conving dacă au înţeles ce li s-a transmis de către reprezentanţii CNAIR. Pe tronsoanele acestea vor intra DRDP Braşov, iar de la Piteşti-Câmpulung -Braşov vom relicita şi sper să-l şi atribuim în cel mai scurt timp şi să scăpăm de contestaţii, care blochează obiectivele de investiţii”, a punctat Cuc.

Întrebat dacă va mai rezilia contracte cu constructorii, ministrul a răspuns: „Categoric, da”.

„Până acum am reziliat 3 contracte şi nu ne vom opri aici (…) acolo unde va fi vina companiei, la fel voi fi în abordare şi voi lua măsuri unde constructorul nu se mobilizează sau avem probleme cu un ONG pe mediu, atunci acolo trebuie spuse public, ca să ştie tot publicul, sau constructori neserioşi care, în loc să-şi facă treaba, când vin în România, vin cu o firmă puternică de avocaţi şi, în loc să-şi facă treaba, să ducă utilajele în şantier, vin să studieze clauzele contractuale”, a menţionat ministrul Răzvan Cuc.

Citeste si...  Iohannis, după întâlnirea cu primierul Olandei, pesimist cu privire la șansele României de a adera la Schengen, din cauza legilor justiției

Contractul semnat, luni, cu Asocierea SC Alpenside SRL-SC Specialist Consulting SRL este în valoare de 118.019.701 milioane lei şi prevede o durată contractuală de execuţie de 18 luni precum şi o garanţie de bună execuţie a lucrărilor de 48 de luni, potrivit CNAIR SA.


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *