Banca Transilvania intră, în premieră pentru o bancă din România, pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane USD în clasamentul Brand Finance Banking 500, realizat de compania de evaluare Brand Finance.
„Această premieră românească în Brand Finance Banking 500 este atât o recunoaștere a creșterii constante a brandului Banca Transilvania, cât și un semnal că brandurile românești de top încep să își extindă zona de influență și să devină vizibile în peisajul valoric global”, spune Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance Romania.
Băncile din China domină Top 10
ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde dolari, și China Construction Bank cu 56,8 miliarde dolari, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit și cel mai mare posibil rating de forță a brandului (AAA+).
De altfel, băncile din China domină valoric top 10, iar cumulat China și-a mărit avansul față de SUA, având cea mai mare sumă agregată a valorii de brand în top 500, în creștere cu 22% față de anul trecut, până la 317 miliarde dolari. Această creștere vine de la cele 45 bănci chinezești incluse, în timp ce USA continuă să aibă cel mai mare număr de bănci în clasament (76 în 2018).
Cele mai valoroase branduri bancare în 2018
2018 Rank |
Brand |
Țara |
Valoare Brand mld USD |
2017 Rank |
Evoluție |
1 |
ICBC |
China |
59.2 |
1 |
= |
2 |
China Construction Bank |
China |
56.8 |
3 |
▲ |
3 |
Wells Fargo |
USA |
44.1 |
2 |
▼ |
4 |
Bank of China |
China |
41.8 |
5 |
▲ |
5 |
Chase |
USA |
38.8 |
4 |
▼ |
6 |
Agricultural Bank Of China |
China |
37.3 |
7 |
▲ |
7 |
Bank of America |
USA |
33.3 |
6 |
▼ |
8 |
Citi |
USA |
30.8 |
8 |
= |
9 |
HSBC |
UK |
18.3 |
9 |
= |
10 |
JP Morgan |
USA |
17.7 |
11 |
▲ |
Brandurile bancare amenințate de brandurile din tehnologie
Brandurile bancare se confruntă cu o nouă competiție în sectorul serviciilor financiare, din partea marilor firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google și Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la așteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel și multi-platform, și au lansat în anii recenți diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiționale.
„Marile firme de tehnologie s-au inserat deja în servicii furnizate tradițional de bănci, cum ar fi plăți și activități de finanțare – având însă avantajul unor branduri foarte puternice: Facebook și Google sunt mai puternice decât orice brand bancar. Marile bănci au fost giganți ai industriei lor, atât timp cât competiția a venit din interiorul industriei. Acum, provocările majore vin de la branduri din afara sectorului, dar cu o mare forță în consumer equity”, explică David Haigh, CEO Brand Finance.
Cele mai valoroase branduri (total / țară)
2018 Rank |
Țara |
Valoarea brandurilor bancare in Top 500 (mil. $) |
Procentul de creștere |
Numărul brandurilor in Top 500 |
2017 Rank |
Evoluție |
1 |
China |
317.439 |
22% |
45 |
1 |
= |
2 |
USA |
260.384 |
8% |
76 |
2 |
= |
3 |
UK |
65.260 |
2% |
23 |
3 |
= |
4 |
Canada |
57.244 |
7% |
9 |
4 |
= |
5 |
France |
41.724 |
14% |
9 |
6 |
▲ |
6 |
Japan |
38.893 |
-7% |
28 |
5 |
▼ |
7 |
Spain |
36.215 |
15% |
11 |
8 |
▲ |
8 |
Australia |
34.668 |
2% |
9 |
7 |
▼ |
9 |
Brazil |
21.238 |
-2% |
7 |
9 |
= |
10 |
India |
21.131 |
4% |
22 |
10 |
= |
Sursa: Banca Transilvania întră, în premieră, în Top 500 Brand Finance Banking