Odată cu dezvoltarea pieței auto, a pieței de rent a car și a economiei naționale în ansamblu, cererea pentru mașini de închiriat s-a transformat și a ajuns să fie, pentru directorii (CEO) diverselor companii, mai atractivă decât achiziția unei mașini pe firmă.
Unii se plictisesc de aceeași mașină pe durata unui contract de leasing operațional sau pur și simplu vor și mai multă flexibilitate: o mașină de vară timp de șase luni și o mașină de iarnă timp de șase luni. Alții vor să închirieze un automobil pentru o zi sau vor o mașină pentru un concediu de șapte zile sau două săptămâni. Așa a apărut, în 2017, Bavaria Mobility, din fosta Bavaria Rent, iar acum joacă neconvențional și inovator pe o piață extrem de dinamică și competitivă: piața de rent a car și dincolo ea.
Primul element care diferențiază serviciile Bavaria Mobility de ale altor companii este flota. Aceasta, fiind compusă doar din mașini BMW și MINI, asigură din start un client Bavaria Mobility că a venit pentru o mașină premium și că va primi o mașină premium. Este cunoscut faptul că prin sistemul de rent a car clasic se poate să închiriezi un BMW Seria 3 și în final să primești, de fapt, ceva echivalent ca dimensiuni, cum ar fi Volkswagen Passat ori Opel Insignia. În cazul Bavaria Mobility astfel de situații sunt complet evitate, iar clientul primește mașina pentru care plătește sau ceva echivalent, tot premium, eventual dintr-o clasă superioară.
Apoi vine ca avantaj flexibilitatea, fapt care se regăsește inclusiv în durata contractului. Clientul poate alege o durată contractuală între o zi și 36 de luni, pentru mașini de la MINI One, BMW Seria 1 și BMW i3, până la BMW Seria 7 și BMW X5 ori BMW X6. Toate autoturismele din flota Bavaria Mobility sunt de ultimă generație, bine configurate și cu kilometri puțini la bord.
Printre cele mai noi mașini din flota Bavaria Mobility se numără noul BMW Seria 3, precum și noul BMW X5 – ambele cu o prezență pe piață de doar câteva luni.
„Pe parcursul anilor se observă o deschidere tot mai mare către acest tip de serviciu, lucru datorat atât faptului că românii călătoresc tot mai mult, în străinătate și în țară, cât și faptului că numărul turiștilor care vizitează România este în continuă creștere”, a declarat Rodion Pop, director general Bavaria Mobility.
Potrivit managerului, „mentalitatea clienților din România este foarte mult impactată de expriențele avute în străinătate, deseori neplacute. Spre deosebire de majoritatea firmelor de rent a car din zonele turistice, unde numărul clienților este mare și aceste firme nu țin neapărat la gradul de revenire al clienților, pentru Bavaria Mobility clienții recurenți sunt foarte importanți. Totodată, pentru a convinge un client din segmentul premium să devină un client fidel, trebuie să ne ridicăm la nivelul așteptărilor și chiar să le depășim”, a adăugat Pop.
Dacă un contract de leasing operațional are o durată medie de patru ani, în cazul Bavaria Mobility durata contractului poate fi de opt ori mai scurtă: șase luni. Iar pe durata contractuală – un an sau mai mult – clientul are posibilitatea să schimbe mașina la fiecare șase luni, în caz că dorește, prin serviciul Executive Mobility. Clientul are, de asemenea, și posibilitatea să rezerve pentru weekend o altă mașină din flota Bavaria Mobility.
In baza acestui pachet/program Executive Mobility, un client poate avea un BMW X5 pentru lunile în care vremea este mai capricioasă – sfârșit de toamnă, iarnă, început de primăvară – și poate trece, în baza aceluiași contract, la un BMW Seria 5 pentru restul perioadei contractuale. Și poate să-și rezerve, suplimentar, pentru weekend, o decapotabilă precum BMW Seria 4 Cabriolet ori un MINI, fără costuri adăugate.
Bavaria Mobility nu închiriază o mașină ci asigură, de fapt, acces la un pachet de servicii de mobilitate flexibile și personalizate.
Există inclusiv posibilitatea ca un CEO să-și rezerve o mașină pentru a continua o călătorie începută cu avionul. Clientul poate merge la aeroport cu mașina închiriată într-un oraș (să zicem București), ia avionul până la Timișoara, iar acolo îl așteaptă un alt BMW pe care-l poate folosi pe durata vizitei.
„O altă categorie de clienți sunt cei care își permit să-și schimbe mașinile des, adică o dată pe an sau la doi ani. În astfel de cazuri majoritatea dintre ei au observat cât de mult pierd la o mașină premium nouă atunci când o vând, după o scurtă perioadă de timp, pe piața secundară. Noi le explicăm că e mai bine să o închiriezi, să plătești doar pentru perioada în care o utilizezi, să ai toate serviciile incluse în factura lunară și să nu ai grija valorii reziduale. E un serviciu care prezintă tot mai mult interes în rândul iubitorilor de mașini premium”, a explicat Rodion Pop.
Bavaria Mobility are marele avantaj că face parte din grupul de firme Automobile Bavaria, deținut de omul de afaceri Michael Schmidt, așa că întreg sistemul poate funcționa armonios pentru fiecare client și mașină în parte: de la ofertare, vânzare/închiriere, service, trade in și mai apoi comercializare pe piața second hand.
„Peste cinci ani am vrea să fim lideri în România în implimentarea noilor tehnologii de mobilitate pentru segmentul premium”, a spus Rodion Pop.
Cititi si Măsuri de actualizare a modelelor BMW pentru primăvara 2019