În drumul său spre mobilitatea viitorului, BMW Group face paşi strategici pentru îmbunătăţirea performanţelor operaţionale pe o bază durabilă. Pe lângă implementarea sistematică a strategiei NUMBER ONE > NEXT, compania pune accentul şi pe procese mai rapide, structuri mai clare şi, prin urmare, pe o eficienţă mai mare.
Având în vedere numeroasele provocări cu care sectorul auto se confruntă în prezent, BMW Group se asigură că-şi menţine forţa financiară pentru a asigura dezvoltarea în următorul deceniu, la fel cum a făcut-o pe parcursul ultimilor 10 ani.
„După trei ani de strategie NUMBER ONE > NEXT, ne menţinem clar pe drumul stabilit, după ce ne-am creat o poziţie puternică ca unul dintre principalii furnizori de mobilitate electrică din lume. Conducem piaţa din Europa, iar curând vom lansa producţia de serie a celei de-a cincea generaţii de sisteme de propulsie electrică. Ne extindem semnificativ prezenţa în clasa de lux superioară. Primul nostru automobil foarte automatizat va deveni disponibil în 2021 şi deja deschidem calea pentru dezvoltarea următoarei generaţii a tehnologiei inovatoare. În domeniul serviciilor de mobilitate, ne unim forţele cu Daimler AG pentru a crea un potenţial important de dezvoltare”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la München.
Pentru a compensa creşterea de volum a cheltuielilor în avans necesare pentru dezvoltarea mobilităţii viitorului, BMW Group îşi îmbunătăţeşte performanţele de business printr-o lansare vastă de modele noi. De exemplu, în clasa de lux superioară, noul BMW Seria 8 (Coupé şi Cabriolet) şi noul BMW X7 şi-au făcut deja debutul. Complet revizuit, BMW Seria 7 este aşteptat la dealeri. Calendarul de noutăţi este completat şi de lansarea noului BMW Seria 8 Gran Coupé pe parcursul acestui an.
Următorul pas al companiei va fi revizuirea şi extinderea semnificativă a gamei sale din clasa compactă. Având acest obiectiv, următoarea generaţie BMW Seria 1 va fi lansată în toamna 2019, iar BMW Seria 2 Gran Coupé, un model nou şi plin de emoţie, va fi adăugat în segmentul compact din primăvara 2020, cu obiectivul de atrage noi clienţi pentru marcă.
Potenţial ridicat pentru îmbunătăţirea eficienţei cu Performance > NEXT
Din 2017, BMW Group a lucrat sistematic şi cu Performance > NEXT pentru a îmbunătăţi eficienţa structurală de-a lungul întregului lanţ valoric. În acest sens, numeroase decizii au fost luate sau sunt deja puse în aplicare. Având în vedere provocările şi cererile tot mai mari privind resursele, BMW Group intenţionează să extindă şi să intensifice aceste eforturi. Până la sfârşitul anului 2022, se aşteaptă obţinerea unor eficienţe potenţiale de peste 12 miliarde de euro. Multe dintre măsurile care vizează reducerea complexităţii produselor îşi vor arăta pe deplin efectele în următorii ani.
„Industria noastră se confruntă cu o transformare rapidă. În acest mediu, un nivel înalt susţinut de rentabilitate este esenţial pentru continuarea schimbării”, a declarat Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe. „Având în vedere numeroşii factori suplimentari care au avut un impact negativ asupra câştigurilor, am început să introducem contramăsuri într-o fază incipientă şi am luat o serie de decizii pe scară largă. Disciplina şi concentrarea clară asupra implementării riguroase sunt esenţiale pentru că vrem să ieşim din aceste provocări mai puternici ca niciodată.”
Performance > NEXT va beneficia şi de faptul că procesele pot fi accelerate semnificativ de noile oferte de digitalizare a oportunităţilor. De exemplu, timpii de dezvoltare pentru modelele noi de automobile vor fi reduşi cu o treime. Printre alte măsuri care vor îmbunătăţi eficienţa, simulările digitale şi validarea virtuală ar putea elimina necesitatea pentru aproximativ 2.500 de prototipuri scumpe până în anul 2024.
BMW Group continuă să recruteze lucrători calificaţi şi specialişti IT pe o bază de selecţie pentru a se angaja în proiecte de viitor, cum ar fi digitalizarea, condusul autonom şi mobilitatea electrică. Cu toate acestea, obiectivul pentru 2019 este menţinerea forţei de muncă la nivelul anului precedent. În comparaţie cu anii anteriori, amploarea pensionărilor naturale a fost exacerbată de factorii demografici (inclusiv fenomenul „baby boomer”), situaţie în care BMW Group se poate concentra şi mai intens pe probleme care vor modela viitorul şi vor spori eficienţa. În plus, începând cu 1 aprilie 2019, mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce vor fi combinate într-o singură divizie de vânzări, un semnal clar al mişcării spre procese mai liniare şi structuri mai eficiente în întreaga companie.
Pe partea de produs, începând cu 2021, până la 50% din actualele variante de trenuri de rulare vor fi eliminate în trecerea la arhitecturi de automobile mai sofisticate şi flexibile. Această abordare va permite şi ca BMW Group să se concentreze asupra celor mai solicitate produse. La nivel de model, nu va fi dezvoltat un succesor pentru actuala generaţie BMW Seria 3 Gran Turismo. În plus, modelul de portofoliu este evaluat în mod regulat în vederea identificării unui potenţial suplimentar de reducere a complexităţii. Sunt utilizate şi oportunităţi de sinergie şi eficienţă în achiziţiile indirecte, precum şi în materie de materiale şi de costuri de producţie.
Pionierul îşi extinde sistematic gamei de produse de mobilitate electrică
Cu peste 350.000 de unităţi (peste 130.000 de automobile electrice şi peste 220.000 de modele plug-in hybrid) livrate clienţilor până la finalul anului 2018, BMW Group este deja un furnizor principal de automobile electrificate şi se aşteaptă să aibă peste o jumătate de milion de unităţi pe şosele până la finalul anului. La începutul lunii martie, noile versiuni plug-in hybrid ale BMW Seria 3, BMW Seria 7, BMW X5 şi BMW X3, care acum vin cu autonomie electrică extinsă, au fost prezentate la Salonul Auto de la Geneva. Până la finalul anului următor, BMW Group va avea peste 10 de modele noi şi revizuite echipate cu a patra generaţie a tehnologiei de propulsie electrică („Gen 4”) pe şosele.
Până la finalul anului 2019, portofoliul va include modelul electric MINI Electric produs la uzina din Oxford şi, din 2020, BMW iX3, care va fi produs pe piaţa mondială la Shenyang (China). Împreună cu avangardistul BMW i3, BMW i4 şi BMW iNEXT, BMW Group va avea cinci modele complet electrice pe piaţă până în 2021, iar numărul este prevăzut să crească la cel puţin 12 modele până în 2025. Incluzând gama de modele plug.in hybrid în creştere rapidă, portofoliul de produse al BMW Group va cuprinde atunci cel puţin 25 de modele electrificate.
Această gamă largă de modele electrificate disponibilă va fi posibilă datorită arhitecturii de automobil foarte flexibile şi unui sistem de producţie global la fel de agil. Mergând mai departe, BMW Group va fi capabil să producă modele cu tren de rulare complet electric (BEV), plug-in hybrid (PHEV) şi convenţional (ICE) pe o singură linie de producţie. Abilitatea de a integra mobilitatea electrică în reţeaua sa de producţie vor permite BMW Group să răspundă şi mai flexibil pe măsură ce cererea creşte.
În prezent, BMW Group dezvoltă a cincea generaţie a trenului de rulare electric, în care interacţiunea dintre motorul electric, transmisie, electronica de putere şi baterie vor fi optimizate suplimentar. Prin integrarea motorului electric, transmisia şi electronica de putere joacă un rol şi în reducerea costurilor. Mai mult, motorul electric nu are nevoie de pământuri rare, ceea ce permite BMW Group să-şi reducă dependenţa de disponibilitatea acestora. A cincea generaţie a tehnologiei trenului de rulare electric va fi montată în premieră la BMW iX3 din 2020.
BILANT 2018
Livrările celor trei mărci premium (BMW, MINI şi Rolls-Royce) ale BMW Group au crescut cu 1,1%, la un nou nivel-record de 2.490.664 de unităţi în 2018 (2017: 2.463.526). Totalizând 97,480 miliarde de euro, veniturile BMW Group au fost la nivelul anului anterior (2017: 98,282 miliarde €; -0,8%). Ajustate la factorii de curs valutar, ele au crescut cu 1,2%. Din cauza diverselor aspecte nefavorabile apărute în trimestrul al treilea, combinat cu nivelurile ridicate de cheltuieli în avans pentru cercetare şi dezvoltare, profitul anterior exerciţiului financiar a scăzut la 9,121 miliarde de euro (2017: 9,899 miliarde €; -7,9%). Ajunse la 9,815 miliarde de euro, profitul brut al BMW Group din 2018 a scăzut moderat faţă de anul anterior – totuşi a fost a doua cea mai bună performanţă înregistrată în istoria companiei (2017: 10,675 miliarde €; -8,1%). Situată la 10,1% (2017: 10,9%), randamentul brut al vânzărilor (marja EBT) a depăşit valoarea propusă de 10%.
Profitul brut al companiei a urcat la 7,207 miliarde de euro (2017: 8,675 miliarde €; -16,9%). În anul anterior, profitul net a fost foarte mare datorită efectelor de evaluare de aproximativ un miliard de euro apărute în legătură cu reforma fiscală din SUA. În ciuda condiţiilor foarte dificile, segmentul auto a generat un cash flow liber de 2,713 miliarde de euro în 2018 (2017: 4,459 miliarde €).
Citeste si Sportiv, elegant, exclusiv: primul BMW Seria 2 Gran Coupé