+10% tranzacții în ziua de vineri, +20% pe întreaga săptămână
Potrivit analizei anuale realizate de platforma de eCommerce MerchantPro, ediția din 2025 a Black Friday marchează o revenire în forță: +10% la numărul de tranzacții în ziua de vineri și +20% creștere valorică pe întreaga săptămână de campanie. Ziua de joi a fost surpriza săptămânii, cu un vârf de +48% în valoarea comenzilor.
Sănătatea și cultura, în topul preferințelor
Românii și-au schimbat prioritățile de cumpărare. Domeniile Pharma (+200%), Cărți (+100%), Sport, Produse alimentare și Auto&Moto au înregistrat cele mai mari creșteri. Aceste rezultate reflectă o orientare tot mai clară către sănătate, activități recreative și dezvoltare personală.
Vezi și SAMEDAY pregătit pentru Black Friday 2025: un milion de colete pe zi și investiții de 80 milioane €
„Campaniile extinse de tip Black Week sunt noul standard în eCommerce. Consumatorii au fost mai hotărâți și au acționat rapid când au găsit oferte atractive”, explică Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Fashion și Home&Deco, în recul sub presiunea comerțului non-UE
În contrast, categoriile Fashion, Home&Deco și Articole pentru copii au stagnat sau au scăzut, afectate de competiția agresivă a jucătorilor non-UE, în special din China și Turcia, care practică reduceri permanente.
„Comercianții locali trebuie să inoveze și să reconstruiască experiența de cumpărare pentru a rămâne relevanți”, adaugă Rădulescu.
eCommerce-ul românesc intră într-o etapă de maturizare
Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 68 euro (+16%), iar în ziua de luni, după Black Friday, s-a înregistrat un maxim de 81 euro per comandă. Segmentul B2B a avut și el o evoluție spectaculoasă, cu creșteri de peste 50% în fiecare zi analizată.
