BMW a declarat joi că a început oficial producţia la o nouă uzină din China, cu o investiţie de 15 miliarde de yuani (2,24 miliarde de dolari), în timp ce producătorul auto accelerează producţia de vehicule electrice (EV).
Uzina Lydia, a treia unitate de asamblare a automobilelor BMW din China, situată în oraşul Shenyang din nord-estul ţării, provincia Liaoning, va creşte producţia anuală a BMW pe cea mai mare piaţă auto din lume la 830.000 de vehicule, de la 700.0000 în 2021, a precizat compania, notează Reuters.
Uzina este proiectată pentru a fi capabilă să producă automobile electrice cu baterii doar în funcţie de cererea pieţei pe liniile sale flexibile de producţie, a precizat BMW.
Primul model care va ieşi de pe liniile de producţie ale uzinei din Lidia este BMW i3, un sedan sport de dimensiuni medii pur electric, a precizat BMW, mărind gama de modele electrice pentru clienţii chinezi la 13 modele anul viitor.
BMW i7, de la 132 de mii de euro
BMW i7 va fi lansat oficial în toamna lui 2022, dar clienții din România au avut deja ocazia să-l vadă în București. Unii dintre români au comandat deja limuzina în variantă electrică sau cu motor clasic.
Prețul unui BMW i7 este de 132.447 euro pentru versiunea standard, echipată cu două motoare electrice, cu o putere totală de 544 CP. Cele două motoare vor asigura o tracțiune integrală, iar bateria va oferi o autonomie calculată în sistem WLTP de până la 625 km.
BMW i7 și BMW Seria 7 vor fi primele automobile ale mărcii care vor oferi sistemul de condus autonom Level 3 pentru autostradă, ceea ce înseamnă că mașina va putea rula singură, fără intervenția șoferului, pe anumite șosele.
Vezi și Un BMW furat din Italia, găsit la Vama Veche
General Motors şi Volkswagen rămân în urmă
Tesla şi producătorii auto chinezi precum BYD domină piaţa în plină expansiune a EV-urilor din China, cu vânzări mai mult decât duble faţă de anul trecut. Între timp, regii erei motoarelor cu combustie internă, precum General Motors şi Volkswagen, rămân în urmă.
Aproape un sfert din maşinile vândute în China în primele cinci luni ale acestui an au fost alimentate cu baterii, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China.
Între timp, BMW a vândut 208.507 vehicule în China, cea mai mare piaţă a sa, în primul trimestru, marcând o scădere de 9,2% faţă de anul trecut, potrivit unui document depus de companie.