BMW Group a livrat peste 140.000 de automobile electrificate în 2018

Dinu Alexandru

BMW Group a vândut peste 140.000 de automobile electrificate (electrice şi plug-în hybrid) anul trecut pe tot globul, în creștere cu 38% față de anul anterior.

În total, 142.617 (+38,4%) automobile BMW şi MINI electrificate au fost livrate clienţilor de pe mapamond pe parcursul anului trecut.

„De la lansarea BMW i3 în 2013, BMW Group şi-a mărit rapid vânzările de automobile electrificate. Cu peste 140.000 de livrări în 2018, ne-am îndeplinit încă o dată obiectivul ambiţios”, a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG.

Europa este cea mai mare regiune de vânzări a companiei pentru automobile pe baterii şi plug-in hybrid, reprezentând peste 50% din vânzările din 2018. Cu 75.000 de automobile electrificate ce au fost livrate clienţilor din Europa pe parcursul anului trecut, BMW Group este lider de piaţă autoritar în regiune, cu o cotă de piaţă de peste 16%. Pe piaţa internă a companiei, Germania, BMW Group reprezintă unul din cinci automobile electrificate vândute anul trecut.

La nivel global, cota de piaţă a BMW Group este de peste 9%. Cea mai mare piaţă individuală a companiei pentru automobile electrificate este SUA, unde peste 25.000 de modele BMW şi MINI au fost vândute în 2018, reprezentând peste 7% din totalul vânzărilor BMW Group în acea ţară. BMW 530e a fost cel mai bine vândut model plug-in hybrid din clasa superioară, din SUA.

Automobilele electrificate au reprezentat 6% din totalul vânzărilor BMW şi MINI în 2018, comparativ cu 4% în 2017.

Mobilitatea electrică este un pilon esenţial al strategiei corporate Number ONE > NEXT a BMW Group şi una dintre cele patru teme-cheie orientate spre viitor ale ACES (Autonom, Conectat, Electrificat şi Servicii / Partajare). După ce a anunţat cheltuieli-record pentru cercetare şi dezvoltare în 2018, Harald Krüger a confirmat: „Punem în aplicare strategia noastră în mod riguros şi avem investiţii importante în tehnologiile viitorului; extinderea rolului nostru de lider în mobilitatea electrică este un accent clar. 2018 a fost un an semnificativ în această privinţă, prin anunţarea unor noi cooperări strategice majore, precum şi prin prezentarea mai multor modele-cheie noi”.

Citeste si...  Mașinile germane de lux ating prețuri record, iar producția scade

Anul acesta va aduce lansarea altor modele plug-in hybrid noi, inclusiv noua generaţie BMW X5 plug-in hybrid şi noul BMW Seria 3 plug-in hybrid. Aceste modele vor avea cea mai nouă generaţie de trenuri de rulare electrice, oferind o autonomie electrică de până la 80 de kilometri conform ciclului NEDC. De asemenea, 2019 este anul în care mult aşteptatul MINI Electric va fi dezvăluit, urmând a fi produs la Oxford (Marea Britanie).


Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *