Bode: Marile proiecte de investiţii în infrastructură au fost accelerate. Tarom trebuie restructurat

Reorganizarea TAROM cu cât se face mai repede cu atât mai bine, altfel la toamnă va fi prea târziu

0
lucian-bode-transporturi

Marile proiecte de investiţii în infrastructură au fost accelerate, iar în acest moment sunt 164 de kilometri de şantiere deschise pentru autostrăzi şi drumuri naţionale, a declarat, marţi seara, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

 

“Nu numai că şantierele nu s-au oprit, dar au fost accelerate marile proiecte de investiţii în infrastructură. În acest moment, avem 164 de kilometri de şantiere deschise pentru autostrăzi şi drumuri expres. Dintre acestea, aproape 70 km au fost şantiere deschise în primele patru luni. În perioadă de criză am reuşit să intrăm cu utilajele, pentru că lumea s-a săturat de anunţurile făcute de cei dinaintea noastră, care spuneau ‘Am trimis la ANAP validarea proiectului X’, ‘Am finalizat proiectul tehnic pentru autostrada Y’. A început Sibiu – Piteşti, tronsonul 1 Sibiu – Boiţa, a început Varianta Ocolitoare Timişoara Sud, a început DN2 A2, apoi drumul expres Craiova – Piteşti, tronsonul 1. Până la sfârşitul anului, cred că putem să începem lucrările pe încă 80 de kilometri şi anume pe Centura Sud a Capitalei (52 km). De asemenea, Autostrada Transilvania care are cel puţin două tronsoane, Zimbor – Poarta Sălajului şi Nuşfalău – Suplacu de Barcău, unde vom anunţa câştigătorul în maxim 2- 3 săptămâni şi, dacă nu vin contestaţii, semnăm contractul pentru proiectare şi execuţie”, a spus Bode, la B1 TV.

Ministrul Transporturilor a punctat că, în prezent, s-a trecut “de la teorii, de la desene prin studiourile de televiziune, la lucrul efectiv”.

Tarom, companie gaură neagră

Reorganizarea TAROM cu cât se face mai repede cu atât mai bine, altfel la toamnă va fi prea târziu, a atenţionat Lucian Bode.

Guvernul aprobă restructurarea Tarom și oferirea unui nou ajutor de stat

Bode spune că ajutorul de salvare a TAROM, în valoare de 37 de milioane de euro, poate fi utilizat numai pentru plata combustibilului, certificatelor verzi şi ratelor la leasing, nu pentru salarii.

Măsuri de restructurare şi eficientizare trebuie aplicate şi în cazul altor companii aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor, un exemplu în acest sens fiind CFR Marfă.

“Eu cred că este momentul să intervenim şi să facem această restructurare şi eficientizare a acestei companii, şi nu doar a TAROM, pentru că în portofoliul ministerului nostru sunt companii cu probleme cum ar fi CFR Marfă, care este într-un concordat preventiv, în condiţiile în care trebuie să restituie acel ajutor de stat acordat în timpul guvernării Ponta, de 570 de milioane de euro. Compania CFR Marfă este o companie strategică ce deserveşte instituţii strategice ale statului român şi de aceea este obligatoriu să rămână a statului”, a spus oficialul.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC). Din iunie 2010, compania este membră a Alianţei SkyTeam, din 1993 membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele