Bosch a înregistrat o creștere puternică în România. Vânzările au depășit 450 MIL. euro

0

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, a încheiat anul fiscal 2018 cu vânzări consolidate în valoare de 2,1 miliarde de lei (452 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creștere de aproape nouă procente în comparație cu anul precedent.

Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 5,6 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro) – reprezentând o creștere de 29 de procente față de anul anterior.

Numărul angajaților Bosch din România a ajuns la aproximativ 7.800, la 31 decembrie 2018, reprezentând o creștere anuală de 19 procente. Este de așteptat ca acest număr să crească în 2019.

Bosch a investit în România aproximativ 555 de milioane de lei (aproximativ 120 milioane de euro) în 2018 – în special în dezvoltarea unităților de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj.

Fabrica de componente auto electronice din Jucu, județul Cluj, și-a mărit capacitatea cu o doua unitate de producție. Compania a investit aproximativ 45 de milioane de euro în noua hală de producție, care se întinde pe o suprafață de 43.400 de metri pătrați. În Cluj, Bosch produce, din 2013, printre alte produse auto electronice, unități de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple și asistență la condus, dar și sisteme electronice de siguranță, care sporesc siguranța rutieră și confortul șoferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a livrat peste 150 de milioane de piese auto de înaltă calitate clienților internaționali.

De asemenea, unitatea de producție din Blaj a înregistrat o dezvoltare semnificativă în 2018, atât în ceea ce privește producția, cât și infrastructura. Datorită cererii mari, compania și-a crescut capacitatea de producție pentru componente auto de înaltă calitate, precum senzori de oxigen, componente pentru controlul transmisiei și senzori pentru emisiile de oxizi de azot.

În acest an, Bosch va inaugura o nouă clădire de birouri și laboratoare, unde vor lucra aproximativ 250 de angajați. Tot în acest an, fabrica şi-a relocat depozitul într-un nou centru logistic cu o suprafață de peste 20.000 de metri pătrați. Ca o recunoaștere a produselor sale de înaltă calitate, fabrica din Blaj va deveni unitatea de producţie coordonatoare Bosch la nivel global pentru producția senzorilor de detonație, începând din anul 2020. Motoarele prevăzute cu senzori de detonație pot reduce consumul de carburant și cresc momentul motor.

În cadrul sectorului Soluții de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat o creștere de două cifre în anul precedent. Rețeaua de parteneri auto Bosch a numărat peste 350 de service-uri auto în România în 2018. În plus, sectorul Tehnologie pentru construcții și energie a înregistrat o creştere anul trecut, căci vânzările diviziei Termotehnică din cadrul Bosch au continuat să crească în 2018, bazându-se pe centrale termice în condensare pentru clădiri rezidențiale și cazanele de abur industriale.

În 2019, Bosch Termotehnică plănuiește să lanseze pe piața din România produse noi precum aparate de aer condiționat sau centrale murale electrice. Mai mult, sectorul Bunuri de larg consum a înregistrat performanțe bune în 2018. Divizia Scule electrice a înregistrat o evoluţie pozitivă de două cifre în 2018, în special în cadrul segmentului de scule profesionale și telemetre, care au câştigat cotă de piață mai mare. BSH Electrocasnice a continuat tendința ultimilor ani, reușind să aibă o creștere de două cifre. În acest an, BSH sărbătorește 20 de ani de la intrarea pe piața locală.

Compania a lansat recent ecosistemul Home Connect, care permite utilizatorului să controleze echipamentele electrocasnice din întreaga casă: de la mașina de spălat, până la cuptor. Prin intermediul aplicației Home Connect, utilizatorul are acces la toate informațiile, în orice moment, și poate integra diferite dispozitive și mărci, atât în interiorul locuinței, cât și în afara acesteia, folosind router-ul Wi-Fi existent. Sectorul Tehnologie industrială a înregistrat o evoluție în anul 2018. Divizia Rexroth a urmat strategia duală Bosch de dezvoltare și promovare a Industriei 4.0, furnizând soluții de industrie conectată industriei locale și implementându-le în cadrul propriilor unități de producție, pentru a spori eficiența.

Grupul Bosch: perspective pentru anul 2019: măsuri privind protejarea climei și nivelul de calitate a aerului

Grupul Bosch estimează o încetinire a creșterii economice globale în 2019. În ciuda mediului dificil din industriile și regiunile care sunt importante pentru companie, Bosch se așteaptă ca vânzările sale din anul curent să depășească ușor nivelurile din 2018.

indiferent de perspectivele pe termen scurt, compania își intensifică eforturile de a combate schimbările climatice și de a îmbunătăți calitatea aerului.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani şi numără aproximativ 7.800 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2018, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 452 milioane de euro pe piaţa din România.

Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara.

cititi si Bosch își extinde poziția în domeniul IoT. Soluții conectate pentru mobilitate și locuințele viitorului

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele