Câte ore pe noapte este indicat să dormim și ce riscăm atunci când ne privăm organismul de somn

0

Un expert în somnologie a explicat de ce este important să avem un anumit număr de ore se somn pe noapte, în funcție de vârstă și ce boli riscăm în caz contrar.

Somnul a fost cercetat de ani întregi, multe studii concluzionând că există o legătură foarte importantă între sănătatea creierului și orele de somn.

Lipsa somnului perturbă genele și crește riscul tumorilor canceroase

Lipsa somnului duce la o uzură a celulelor, adică la perturbarea genelor și la riscul apariției tumorilor canceroase, potrivit digiworld.tv

Pentru cea mai mare parte a populației, cei care dorm mai puțin de șase-șapte ore pe noapte pot avea probleme cu sistemul imunitar și sunt în pericol de a dezvolta unele forme de cancer.

Privarea de somn crește și riscul ca arterele coronare să se blocheze sau să devină fragile, ceea ce poate duce la probleme cardiovasculare.

Mai mult decât atât, lipsa somnului duce la un risc cu 50% mai mare de a dezvolta cancer intestinal.

Un studiu din 2021 a constatat că cei cu vârste cuprinse între 50 și 70 de ani, care au dormit șase ore sau mai puțin în fiecare noapte, au avut un risc cu 30% mai mare de a dezvolta demență cu debut tardiv.

Durata somnului după vârstă

Nou-născuții, 0-3 luni, ar trebui să doarmă între 14-17 ore, sugarii de 4-11 luni – 12-15 ore, copii mici 1-2 ani – 11-14 ore.

De la vârsta de 3 ani în sus, preșcolarii de 3-5 ani au nevoie de 10-13 ore în timp ce copiii de vârstă școlară 6-13 ani ar trebui să doarmă 9-11 ore.

Începând cu adolescența, 14-17 ani, intervalul ideal de somn este de 8-10 ore, iar de la 18 ani în sus, 7-9 ore sunt suficiente pentru sănătate, potrivit sursei menționată.

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele