Deputaţii cer stocarea valorilor kilometrajelor într-o bază de date securizată la nivel european. Dacă avem controlul permanent asupra kilometrajului, acesta nu mai poate fi manipulat. Înfiinţarea unor baze de date naţionale în toate statele membre ar fi cea mai potrivită soluţie, consideră Parlamentul European. În UE, manipularea kilometrajului afectează între 30 şi 50% din toate vehiculele la mâna a doua comercializate transfrontalier.
În Belgia, kilometrajul fiecărui vehicul este verificat, apoi stocat într-o bază de date. Centrul emite un document numit Car Pass, care listează kilometrajul vehiculului la fiecare vizită. Acesta este actualizat anual, este oficial şi nu poate fi modificat. Sistemul a redus drastic falsificarea kilometrajului în Belgia.
Pentru a proteja comerţul cu maşini la mâna a doua, Parlamentul European promovează măsuri mai stricte pentru prevenirea falsificării kilometrajului. Daunele estimate asupra economiei europene sunt între 6 şi 9 miliarde de euro.
Aceste maşini vechi cu kilometrajul manipulat emit mai multe noxe, precum CO2, NOx şi altele şi prezintă probleme de siguranţă rutieră. Pentru o mai bună prevenire a fraudei, Parlamentul solicită şi producătorilor de automobile să dezvolte măsuri suplimentare de siguranţă împotriva manipulării kilometrajului. Între timp, numai şase ţări din UE recunosc manipularea kilometrajului ca infracţiune, iar deputaţii cer acest lucru de la toate statele membre.