Centrul Bucureștiului devine zonă pietonală în weekend

0

Centrul Capitalei devine, în parte, zonă pietonală începând din acest weekend, la fiecare final de săptămână, în perioada stării de alertă. Măsura se aplică sâmbătă și duminică, între orele 8.00 și 22.00.

 

„Avand in vedere instituirea starii de alerta, reamintim faptul ca Primaria Municipiului Bucuresti, impreuna cu Brigada Rutiera, au decis infiintarea a sapte zone de promenada in centrul Bucurestiului, in zilele de week-end, incepand de sambata, 23 mai, pentru a incuraja atat miscarea in aer liber, cat si utilizarea mijloacelor de transport alternativ”, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.

București, zone de promenadă în weekend și centru fără mașini

Municipalitatea precizează că măsura vine ca urmare a faptului că, din cauza restricțiilor de funcționare a spațiilor de alimentație publică și de divertisment impuse de pandemia de coronavirus, bucureștenii vor dori să se plimbe mai mult prin oraș, iar cea mai bună soluție este instituirea unor zone pietonale pe anumite artere din centrul orașului, unde circulația mașinilor să fie interzisă.

Zonele pietonale instituite în București sâmbătă și duminică, între orele 8.00 – 22.00:

• Zona 1 – strada Polona (de la bd. Dacia) – strada A.D. Xenopol – strada Dionise Lupu – strada C.A. Rosetti – strada J.L. Calderon (de la strada C.A. Rosetti) – strada I.L. Caragiale – strada Icoanei – strada A. Vlaicu.

• Zona 2 – Calea Victoriei (de la bd Regina Elisabeta) – strada Eforie – strada Domnita Anastasia – strada ing. A Saligny – Splaiul Independentei.

• Zona 3 – bd Eroilor – Eroii Sanitari – piata Operei – strada Dr. J. Lister – strada Dr. Gr. Romniceanu.

• Zona 4 – strada E. Quinet (de la strada Academiei) – strada Biserica Enei

• Zona 5 – bulevardul Dacia – bulevardul N. Balcescu – strada G. Enescu – Calea Victoriei.

• Zona 6 – strada G. Enescu – N. Golescu – Calea Victoriei – strada C.A. Rosetti – bulevardul N. Balcescu.

• Zona 7 – bulevardul Unirii (intre Piata Constitutiei si locala de vest a pietei Unirii).

Proiectul a fost inițiat de ONG-ul ARCEN, cunoscut pentru inițiativele legate de îmbunătățirea calității vieții, care a propus în această săptămână Primăriei Capitalei un proiect pentru lărgirea spațiilor de recreere prin pietonalizarea străzilor din apropierea parcurilor și a grădinilor publice pe durata weekend-urilor.

Primăria dă asigurări că nu vor fi ambuteiaje. Ce spun specialiștii.

”Traficul rutier se va desfășura pe străzile perimetrale zonelor care se închid.

Zonele de promenadă, precum și perioadele de închidere, au fost alese astfel încât să nu se afecteze semnificativ circulația generală și, mai ales, transportul public.

În afară de tronsonul Căii Victoriei cuprins între bulevardul Regina Elisabeta și Splaiul Independenței (pe care circulă 1 linie STB cu frecvență scăzută, 361, și care se poate devia facil), nu există artere de categorie superioară afectate”, este precizarea Primăriei Capitalei la solicitarea G4media.ro.

”Pietonalizarea și extinderea proiectului nostru este o idee bună în principiu, oricum e puțin față de alte orașe.
Însă e mult mai extins decât o gândeam noi. Am discutat cu mai multe servicii din PMB și pot să vă spun că s-au schimbat câteva date, vor fi restricții de circulație doar sâmbăta și duminica, s-a renunțat la vineri.

În pus, am primit asigurări că zonele pietonalizate nu vor fi transformate în talcioc, cu chioșcuri și tarabe. Nu, străzile vor fi doar închise traficului și destinate pietonilor.

Am propus și ca în acest week-end voluntarii noștri să facă observații și apoi să venim cu propuneri de îmbunățire a proiectului”, a declarat reprezentantul ARCEN, Edmond Niculușcă, inițiatorul proiectului.

“Restricțiile sunt utile în măsura în care obișnuiesc lumea să nu abuzeze în week-end de mașină.

În acest week-end nu vor fi ambuteiaje pentru că oameniisunt încă temperați și încă nu ies frecvent din casă. Dar aceste măsuri nu vor avea efect asupra traficului săptămânal. Iar când activitățile economice vor începe la un nivel apropiat de cel din perioada dinainte, ambuteiajele vor fi mai mari decat înainte”, a declarat pentru G4media.ro și specialistul în mobilitate urbană, Marian Ivan de la OPTAR(Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România).

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele