Aglomerările urbane au deja soluții de transport pentru persoanele deschise la nou, la electric, la forme ”atipice” și vin la pachet și cu costuri reduse la achiziție sau deplasare. În România, programele guvernamentale de tip ”Rabla” oferă mii de euro pentru cei care vor să treacă la mașini electrice.
Cele mici, cum ar fi Citroen Ami sau Renault Twizy sunt mașini ușor de parcat, ușor de condus și ajung la prețuri de scuter dacă se apelează la ”Rabla Clasic” şi ”Rabla Plus”.
Vezi aici cum: ”Rabla Clasic” şi ”Rabla Plus” demarează de azi
Citroen Ami
Citroen Ami și e mașina perfectă pentru drumurile de zi cu zi prin traficul obositor din București. Bateriile se pot încărca de la priza din casă, dar și de la încărcătoarele de mare putere de pe stradă/benzinării.
Poate e puțin cam mult spus mașină, pentru că e încadrată la categoria cvadriciletelor, ceea ce înseamnă că poate condusă și de cei care au împlinit vârsta de 16 ani.
Autonomia lui Ami este de 75 de kilometri, iar viteza maximă nu depășește 45 de kilometri pe oră. Prețul ei este de 6.000 de euro (după aplicarea bonusurilor de la stat).
Renault Twizy
Micul Twizy are 1+1 locuri, adică în spatele şoferului mai poate sta un pasager, cu genunchii pe lângă spătarul scaunului faţă.
Motocicleta cu patru roți are de 31 de litri, iar șoferul mai are la dispoziție două compartimente în lateralele volanului.
Cu un Renault Twizy, oricine se poate deplasa cam 100 km după cel puțin 4 ore de încărcare la o priză normală, adică de 220V.
Twizy este disponibil in doua variante: Twizy Urban 45 (cvadriciclu usor), cu pret de la 7.000 euro cu TVA si Twizy Urban 80 (cvadriciclu greu), de la 7.700 euro cu TVA, după ce s-au aplicat reducerile ”Rabla”.
La aceste preturi se adauga chiria bateriei, de la 30 euro cu TVA/luna, pentru un rulaj de 2.500 km/an.
Ambele mașini oferă mai puțin confort decât cele clasice, mult mai spațioase, dar ce confort ai când te învârți zeci de minute pentru un loc de parcare.