Asocierea dintre Astaldi (Italia) și IHI Infrastructure Systems (Japonia) a fost declarată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre în zonă Brăila, cu o valoare de 1,99 miliarde de lei, fără TVA (433 de milioane de euro).
Proiectul prevede lucrări de infrastructura pe 23,4 km, dintre care 1,9 km va avea doar podul (cu o deschidere de 1,2 km), iar alți circa 20 de kilometri vor fi drum nou. Durată contractului e de patru ani, primul an fiind alocat proiectării.
Cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, potrivit CNAIR, va însemna proiectarea și construcția podului suspendat, a două viaducte de câte 110 m lungime, a unui drum principal cu o lungime de 19,095 km și un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Macin), în lungime de 4,328 km.
Podul suspendat de la Brăila
Va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, dintre care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală și două deschideri laterale de 489,65 m și 364,65 m. Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri.
Calea pe pod va avea 22 de metri și va include 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri.
În plus, se vor construi de o parte și alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având de câte 2,80 metri fiecare.
Proiectul are o lungime de 23,413 km și cuprinde două secțiuni:
- Drumul principal Brăila-Jijila, cu o lungime 19,095 km;
- Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Macin, în lungime de 4,328 km.
Traseul drumului proiectat se termină la km 19+095, în DN22 Râmnicu Sărat-Brăila-Tulcea (km 108+310), spre Tulcea. Acesta include o ramificație de la km 7+940, în direcția sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan-Măcin (DN22).
Sursa: Constructori italieni și japonezi pentru podul peste Dunăre de la Brăila