Mai mulți proprietari de magazine online spun că unii consumatori, în special pe zona de aparate foto-video, comandă multe produse, le folosesc, apoi le returnează în termenul legal, iar asta le aduce pierderi financiare substanţiale.
Potrivit legislației în vigoare, consumatorii care cumpără produse online pot returna produsul în termen de 14 zile, fără nicio explicație, chiar dacă produsul respectiv a fost folosit.
Legea i-a făcut pe mai mulți retaileri să se plângă că, din cauza faptului că nu pot revinde un produs folosit drept unul nou, înregistrează pierderi substanţiale care trebuie acoperite ulterior prin reduceri de costuri sau prin creșteri de prețuri, ceea ce afectează inclusiv consumatorul de bună credință.
“Autoritățile ar trebui să facă o delimitare mai clară între drepturile consumatorilor care cumpără produse online și zona de abuz, în contextul în care unii consumatori returnează foarte multe produse fără nicio explicație și pot crea dificultăți retailerului”, a declarat, marți, Marian Alecsiu, co-fondatorul retailerului online F64, în cadrul unui eveniment organizat de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO).
“Am avut cazuri în care nu am știut cum să procedăm. A fost un caz în care au fost returnate 58 de produse din 60 de comenzi date”, s-a mai plâns Alecsiu.
Ce inseamna ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online)
Asociația Română a Magazinelor Online a fost înfiinţată în 2010. ARMO reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. Ea a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Mai mult, ARMO are o politică strictă cu membrii săi. Dacă unul dintre aceştia nu respectă “Codul de Bune Practici”, în decursul a trei luni consecutive, poate fi exclus din Asociaţie. Codul îl puteţi găsi aici, iar formularul de înscriere ARMO îl puteţi găsi aici.