Directorul general al Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, a criticat ferm planul Uniunii Europene de a interzice, începând cu anul 2035, vehiculele care emit CO2.
Aflat la conducerea Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Kaellenius se alătură astfel vocilor din industrie care se opun acestei reglementări. Decizia, considerată crucială pentru obiectivele ecologice ale UE, urmează să fie revizuită în a doua jumătate a anului 2025, oferind contextul pentru o dezbatere aprinsă.
Criticii susțin că o interdicție ar afecta grav producătorii auto europeni, care se confruntă deja cu cererea scăzută de vehicule electrice, sporirea concurenței din China și vânzări dezamăgitoare.
Avertismentul CEO-ului Mercedes-Benz
Într-un interviu acordat publicației Handelsblatt, Ola Kaellenius a avertizat că piața auto din Europa „s-ar putea prăbuși” dacă planul din 2035 nu este modificat. „Avem nevoie de o trezire la realitate, altfel ne îndreptăm cu viteză maximă spre un zid”, a declarat el, argumentând că, înaintea termenului limită, consumatorii s-ar grăbi să cumpere mașini pe benzină și motorină.
Vezi și Ce merge pe piața de mașini second-hand
În loc de o interdicție, soluțiile propuse de Kaellenius vizează stimulentele fiscale și prețurile mai mici la electricitate în stațiile de încărcare, ca modalități mai eficiente de a încuraja tranziția la vehiculele electrice.
Kaellenius a subliniat că, deși industria susține decarbonizarea, aceasta ar trebui făcută „într-un mod neutru din punct de vedere tehnologic”, fără a pierde din vedere aspectele economice. Această poziție reflectă îngrijorarea generală a sectorului auto european, care se vede amenințat de o reglementare considerată prea rigidă, ce ar putea destabiliza piața și ar avantaja, în cele din urmă, competiția globală.