În 2016, în România s-au făcut vânzări online în valoare de peste 1,8 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât în 2015. Conform studiului GpeC care a furnizat aceste date, în medie, cumpărăturile online pe care românii le fac zilnic ating suma de aproximativ 5 milioane de euro.
Suma se referă doar la produsele fizice
Valoarea de 1,8 miliarde de euro face referire doar la produsele fizice (tangibile) comercializate online şi nu la servicii, plăţi de facturi la utilităţi, bilete de avion, bilete la spectacole sau diferite evenimente, rezervări hoteliere, vacanţe şi călătorii etc. Dacă ar fi adăugate şi acestea, valoarea totală a achiziţiilor online ar creşte considerabil.
GPeC este, de 12 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din România care, printre altele, centralizează datele şi publică în fiecare an raportul oficial al pieţei româneşti de comerţ electronic.
Citește și:Producătorii români de conserve din legume atacă piața rusă
Conform statisticilor, anul trecut s-au înregistrat 11,2 milioane de utilizatori de internet şi o rată de penetrare a internetului de 58%. Numărul utilizatorilor a crescut uşor de la 11 milioane, cât se înregistrau la finalul anului 2015. Iar rata de penetrare a internetului a crescut de la 56% în 2015 la 58% în 2016.
Sursă foto: www.stylemotivation.com