„Este greu să nu fii impresionat”, scrie prestigiosul site britanic despre mașina românească 4×4, evaluată de experți pe distanța de circa 5.000 de kilometri.
În general, părerea britanicilor este că modelul este surprinzător de ieftin, pentru dotările și performanțele oferite.
De exemplu, Tom Ford a mers cu Bigster din Scoția până la Londra pentru a testa cum se comportă la drumuri lungi. „A fost cu adevărat foarte bună”, a concluzionat expertul.
Spațiul interior este considerat bun, dar nu extraordinar. „Locul pentru picioare pentru bancheta din spate este excelent”. La partea audio, radioul se întrerupe ocazional câte o secundă, dar este de apreciat sunetul sistemului stereo.
Tot la minusuri sunt trecute scaunele, care nu sunt foarte largi pentru persoanele voluminoase, din când în când se aud mici scârțâituri, iar camera marșarier are rezoluție slabă. Totuși, consumul nu crește la peste 4,6 litri / 100 km nici pe autostradă.
Dacia Bigster este mai eficientă în modul mixt, când alternează motorul electric cu cel termic. În acest mod, în oraș, funcționează mai tot timpul în modul electric. „Mulțumită motorului hibrid de 1,5 litri care este impresionant (…) Deci avem un motor de 107 cai-putere, o cutie de viteze fără ambreiaj, o baterie de 1,4 kWh și două motoare electrice: unul de 50 CP pentru deplasare, celălalt un fel de starter/ generator amplificat”.
La laude, recenzia trece și „eficiența bizară” prin care se recuperează energia pierdută în timpul frânărilor prelungite, compensând bateria de dimensiuni mici.
„Odată pornită, oscilează constant între combustie și EV (propulsie electrică), însă nu observi schimbările. Un lucru interesant este că are patru viteze pentru motorul cu combustie internă și încă două pentru cel electric. Deci jonglează cu o transmisie cu șase viteze între două moduri de propulise. În mod evident, funcționează. În general, este greu să nu fii impresionat. Iar partea cea mai bună? Când le spui oamenilor că, în acest spectru, face doar 26.000 de lire, sunt sincer suprinși. Ținând seama că totul pare cu 10.000 în plus față decât este, reprezintă un mare câștig”, se mai spune în finalul recenziei Top Gear.
Amintim, Dacia a lansat luna trecută noile variante ale SUV-urilor Duster și Bigster, cu sistem de propulise 4×4 automat. Acesta este o premieră mondială, fiindcă are trei tipuri de motoare într-un singur grup propulsor: electric, benzină și GPL.
Conform inginerilor români, cele două modele pot rula doar electric până la 60% din timp în traficul urban. De asemenea, cu cele două rezervoare umplute, de 50 de litri de combustibil fiecare, autonomia va fi imensă: 1.500 de km. În fine, față de motoarele cu benzină de până acum, costul de utilizare va fi mai mic cu 30%.

