Decathlon și-a deschis în Ștefăneștii de Jos un depozit de 29.000 de metri pătrați, un centru logistic care va deservi toate magazinele din România, Bulgaria și Grecia. Capacitatea de aprovizionare a depozitului este de 30 de magazine și poate fi extins cu 10.000 de metri pătrați dacă va fi nevoie.
Investiția în depozit s-a ridicat la 4 milioane euro, sumă împărțită între proprietarul spațiului si Decathlon, care a amenajat interiorul. Valoarea stocurilor de produse ce pot fi înmagazinate este de 10 milioane euro.
„Inaugurarea spaţiului logistic Decathlon accentuează rolul României la nivel regional şi este parte din strategia de dezvoltare a reţelei naţionale comerciale şi de distribuţie. Decizia de a construi acest centru în România a fost una firească, determinată de potenţialul de creştere local şi de interesul pentru sport, manifestat de tot mai mulţi români. Prin activitatea acestui spaţiu, noi ne continuăm angajamentul de a încuraja toţi românii să practice sportul şi consolidăm direcţia noastră de implicare şi dezvoltare a comunităţilor locale. Astfel, în cadrul depozitului, am pus la dispoziţie circa 200 de locuri de muncă pentru persoanele din Bucureşti şi din localităţile din vecinătatea capitalei, iar până la finalul anului 2018 ne propunem să dublăm numărul angajărilor, urmând ca acesta să crească de la an la an”, spune Gregory Richarte, Director Logistică.
În total, magazinul a ajuns la circa 1.000 de angajați în prezent și preconizează că va ajunge la 1.500 anul viitor, odată cu deschiderea noilor magazine, două urmând a fi inaugurate până la sfârșitul acestui an.
România este piața principală
Pentru depozit, România va fi piața principală, unde se va ajunge la 22 de magazine în acest an, și se urmărește totodată creșterea vânzărilor online. „Până la sfârșitul anului vom lansa și noua platformă de vânzări online”, spune Alex Domșa, director de expansiune la Decathlon România.
În comparație cu livrările din Ungaria, de unde se livra către magazinele de la noi până acum și dura între cinci și șase zile, acum se va reduce perioada de livrare la 24 de ore pentru magazinele din țară, chiar mai repede pentru cele din București și până la 36 de ore pentru magazinele din nordul țării și din Bulgaria.
Depozitul va avea în stoc până la 1,5 milioane articole și va livra zilnic între 50.000 și 180.000. O noutate pentru Decathlon la nivel internațional este amplasarea atât de aproape de Capitală a unui centru logistic, la doar câțiva kilometri.
Primul centru de aprovizionare Decathlon din România respectă cele mai înalte standarde internaționale de proiectare și siguranță și a fost construit conform celor mai moderne soluții tehnologice. Pe lângă sistemele ce contribuie la scăderea timpului de procesare și la reducerea greșelilor umane, noul sediu pune la dispoziția angajaților mai multe beneficii, printre care un teren de baschet și o sală de fitness.
Producție în țara noastră
Decathlon este un grup francez, înființat în 1976, care are la nivel internațional peste 83.000 de angajați sau colaboratori, prezență în 33 de țări, 44 de centre logistice și a ajuns la o mie de magazine în 2013. Gama de produse acoperă 70 de sporturi, iar majoritatea producției de articole comercializate este realizată în Asia (de regulă cele de valoarea mai redusă) și în Europa (produsele de valoarea mai ridicată).
În România magazinul are mai mulți parteneri pentru producție, în principal biciclete, încălțăminte și îmbrăcăminte. Inclusiv articole sub brandul Quechua sunt realizate la noi în țară, alături de centre de producție din America de Sud și Asia. O bună parte a producției din România este exportată.
Vânzările din țara noastră de anul acesta ale companiei se vor ridica la circa 200 milioane euro și se preconizează creșterea în viitor. „Articolele pentru ciclism au crescut mult în ultimul timp, pe fondul trendului general, dar și a suportului dat de autorități”, spune Jean Francios Mace, CEO al Decathlon România, care adaugă că printre sporturile populare se mai află pescuitul, vânătoarea și, evident, fotbalul.
Sursa: Decathlon a deschis un centru de logistică de 29.000 mp lângă București