Din 15 martie ANAF va verifica noile case de marcat de la toți operatorii economici

0

Începând cu data de 15 martie, se vor desfășura acțiuni de control tematic referitoare la respectarea de către operatorii economici a obligației de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.

Această acțiune demarată de Ministerul Finanțelor Publice vine ca urmare a faptului că cererea de achiziționare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, vânzările diminuându-se drastic. Astfel că luna februarie comparativ cu luna ianuarie a avut un ritm de atribuire a seriilor fiscale scăzut cu 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic fiind mai mic cu 11%.

Mai mult decât atât, „solicitările de instalare și punere în funcțiune a noilor aparate de marcat au scăzut chiar și în cazul aparatelor achiziționate deja sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situații în care aparatele sunt lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor)”, se mai arată în comunicat.

Pe piață sunt destule aparate

Potrivit MFP, la nivelul majorității distribuitorilor autorizați și unităților acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi și nu mai sunt semnalate dificultăți legate de lipsa capacității de instalare a unităților de service.

„Este important de știut că ICI București a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizații de distribuție pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activităților economice în care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comerț cu carburanți (87 de modele existente pe piață)”, precizează MFP.

Controalele se vor relua după 10 zile de la prima vizită

Instituția atenționează, în comunicat, că termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenției, „vor fi scurte” având în vedere faptul că pe piață există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor, iar în ceea ce privește capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF și instalarea de către unitățile de service „nu au mai fost semnalate dificultăți sau întârzieri”.

De asemenea, „în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul și se vor aplica amenzile prevăzute de lege”, adaugă MFP.

 

Sursa: Revista Patronatelor

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele