Ecaterina Andronescu: Ar fi util să introducem o evaluare intermediară in timpul liceului

Redactie

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, consideră că elevii ar fi mai bine pregătiţi pentru examene dacă s-ar introduce o evaluare intermediară în timpul ciclului liceal.

“Mă uit la rezultatele pe care le au elevii noştri, şi la examenul de finalizare a ciclului gimnazial de la clasa a VIII-a să avem peste 36% de elevi care nu iau nota 5,00, nu avem cum să nu tragem un semnal foarte serios de alarmă, ceva trebuie să facem acolo.

Dacă vă uitaţi la rezultatele de la examenul de bacalaureat în ultimii ani, o să constatăm acelaşi lucru: rezultate din ce în ce mai slabe. Trebuie să găsim nişte soluţii.

Una dintre ele ar putea să fie aceasta, să mai introducem o evaluare intermediară în timpul ciclului liceal, în aşa fel încât să-i determinăm pe elevi să se pregătească mai bine, să nu lăsăm pregătirea din liceu pentru bacalaureat numai la sfârşitul examenului de bacalaureat”, a precizat Andronescu, sâmbătă, la RTV.
Totodată, ministrul Educaţiei a admis că programele şcolare trebuie revizuite, în condiţiile în care cei mici trebuie să asimileze un volum uriaş de informaţii.

“Aceasta este o altă direcţie de acţiune (…). Materia noastră este excesiv de condensată pentru vârsta elevului din gimnaziu şi atunci o altă măsură pe care trebuie să o luăm este să revizuim programele şcolare. Este extrem de important acest lucru. Sunt multe idei, nu se pot face peste noapte toate, încercăm să le demarăm”, a adăugat ministrul.

Citește și Codrin Ștefănescu: Luăm în calcul suspendarea din funcție a președintelui! Iohannis calcă în picioare Constituția, depunem plângere


Citeste si...  LEMET se implică activ în comunitate prin proiecte nominalizate la Gala Națională a Voluntarilor 2017
Distribuie articol:
2 Comments
  • Ar fi mult mai util pentru învățământul românesc dacă s-ar face o evaluare a miniștrilor învățământului, mă refer la o evaluare psihologică….

  • Doamna Andronescu , da , asa este , am lucrat in sistem 40 de ani .Da sunt multi elevi din ciclul gimnazial care nu pot lua macar 5 .Si sa va spun de ce .Atata timp cat sistemul functioneaza pe principiul „titularizare pe viata ” fiti sigura ca multi asemenea titulari NU SE VOR IMPLICA ; MULTI NU -SI FAC ORELE IN MOD CORECT ;EI SE SIMT STAPANI PE POST ;STIU CA NU -L POT PIERDE SI NU LE PASA ! Plus ca multi s-au titularizat cu 5-6 ,ori prin tot felul de subterfugii ,invatator titularizat ca invatator cu examen din aritmetica devine , conform legii existente profesor de romana prin pretransfer FARA EXAMEN DE SPECIALITATE ! Astfel tinerii cu note mari la titularizare 8 ,00 chiar 9,00 si ceva NU SE POT TITULARIZA SUNT ARUNCATI DE LA O SCOALA LA ALTA iar cel titularizat cu 6 ii sfideaza spunand „eu sunt titular ,mie nu are ce sa -mi faca ” E un dezastru ,din acest punct de vedere ,fiindca aceasta titularizare pe vecie NU STIMULEAZA PERFORMANTA , COMPETITIVITATEA CI DIMPOTRIVA LENEA SI INDIFERENTA MULTORA ! Si de ce trebuie sa mentineti pensionabilii in sistem ,desi sunt obositi ,depasiti ,fara chef si stau doar pt bani ? De ce nu stimulati patrunderea tinerilor in sistem si de ce ii opriti pe toate caile ?? Ba pretransfer , ba 253 , ba pensionabili etc Da , problema e grava .Si era unul , ministru la invatamant care , culmea a si scos niste ore de romana , cica nu ar fi necesare ! Si atunci sa ne miram daca elevii nu sunt capabili sa citeasca fluent , sa scrie corect , sa inteleaga un mesaj scris si sa expuna cateva idei simple despre acel mesaj cum cer testele Pisa ? Ba ,sa nu ne miram deloc ,atata timp cat se scot ore de romana si cat titularizatii cu 5-6 domina in sistem si li se falfaie de elevi .SI INCA O PROBLEMA DE CE NU INTRODUCETI IN TOATE SCOLILE PROFESORI ITINERANTI , INDEOSEBI ROMANA – MATEMATICA UNDE SE FAC EVALUARILE ?? Care profesori sa nu fie cei de la clasa , sa aiba norma separata si sa fie , bineinteles platiti .Fiindca nu e usor sa lucrezi cu niste copii care inteleg foarte greu ceva si sa -i determini sa priceapa si ei ceva ! Si de ce nu introduceti in toate scolile consilieri psihopedagogici ,adica psihologi care sa monitorizeze elevii si parintii in privinta abandonului scolar ca si in privinta orientarii scolare si profesionale ? Ca actualmente, cica , ar fi un consilier educativ , care e un profesor oarecare ,care are orele lui ,care nu e specializat in psihologie – pedagogie , care nu e platit si care ce face ?? Mai cearta cate o obraznicatura si eventual mai cheama cate un parinte .Nu face consiliere ,fiindca nu stie asta oricate cursuri ,formale se fac !E una sa studiezi 4 ani psihologia si e alta sa faci un curs de cateva zile ! In fine , sa va orientati asupra faptului ca scolile PROFESIONALE SUNT ABSOLUT NECESARE :Nu toti tinerii pot si trebuie sa faca liceul , dar ar putea deveni buni bucatari ,ospatari ,coafori , ínstalatori ,mecanici etc .Nu neglijati acest lucru ,tinerii care vor face o meserie vor putea intra in campul muncii mai repede iar examenul lor de final sa fie din meserie nu din integrale si nici din comentare de texte !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *