Marți, 23 mai, se va desfășoară la Hotel Marshal Garden București, Sala Panoramic, cea de-a IV-a ediție a evenimentul „Italian Wine and Food Day” organizată de Agenția Italiană pentru Comerț Exterior (ICE) București și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei.
De gustul inimitabil al produselor alimentare și al vinurilor Made in Italy se vor putea bucura peste 150 de participanți, importatori, distribuitori, buyeri din marile rețele de retail, HoReCa precum și magazine de gastronomie, wine-bar-uri
Evenimentul, care beneficiază de sprijinul partenerului media HoReCa, se înscrie în programul celei de-a IX-a ediții a Festivalului Italian și are ca scop promovarea vinurilor și a produselor alimentare în România și în același timp aproprierea consumatorilor români de gusturile și aromele italiene.
Desfășurarea evenimentului
În deschidere vor lua cuvântul E.S. Marco Giungi, Ambasadorul Italiei la București, domnul Luca Gentile, Director al biroului de la București al Agenției Italiene pentru Comerț Exterior (ICE) și domnul Roberto Musneci, Președintele Camerei de Comerț italiană pentru România.
Evenimentul continuă cu un seminar organizat de Camera de Comerț Italiană pentru România, intitulat „Prezentarea Raportului de constatare a cazurilor de Italian Sounding în sectorul retail alimentar din România – ediția 2017„. Acesta are ca scop identificarea și analizarea produsele alimentare care nu sunt de origine italiană, dar înșală consumatorul printr-un nume italienesc sau prin intermediul unui ambalaj care să facă trimitere la Italia. În continuare va avea loc premierea restaurante certificate cu marca “Ospitalità italiana”.
În următoarea sesiune sunt prezentate cele 22 de societăți italiene invitate de Agenția ICE și care reprezintă mai multe regiuni din Italia. Evenimentul va continua cu o degustare de vinuri și alte produse alimentare și cu întâlniri B2B (Business-to-Business) între companiile italiene și operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri și/sau produse alimentare, buyers, achizitori din restaurante, manageri F&B ai hotelurilor, manageri și buyers din enoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine-bar, ziariști din presa de specialitate și generală.
Citește și: Aducem Italia aproape de tine
Fenomenul de “Italian sounding”
Italian sounding este fenomenul prin care anumite produse se prezintă cu nume italian sau simboluri, culori și packaging care vor să califice produsul repectiv ca fiind italienesc, acesta reprezentând, de fapt, un produs din alte țări și neavând nicio legătură cu Italia. Această practică neloială împreună cu contrafacerea produselor agroalimentare italiene sunt două fenomene în constantă creștere și au ca efect păcălirea consumatorului.
Italia este principalul producător și exportator de vinuri în lume, cu o producție în anul 2016 de 52,5 milioane de hectolitri, respectiv cu un export de 20,6 milioane de hectolitri (și o valoare de 5,6 miliarde de euro). Țara ocupă primul loc pe plan mondial cu cel mai mare număr de produse de calitate certificată: 291 produse alimentare (DOP, IGP, STG) și 523 vinuri (DOCG, DOC si IGT).
Legătura dintre Italia și România
În clasamentul țărilor partenere ale Italiei pe anul 2016, România se situează pe locul 14 în lume şi pe locul 20 in lume ca țară de destinație a exporturilor de produse alimentare si băuturilor italiene, cu 354,9 milioane de euro (în creștere cu 19,8% fata de 2015).
Principalele produse alimentare italiene exportate către România în 2016 au fost următoarele: legume-fructe (76,6 milioane euro), dulciuri (42,1 milioane euro), carne și produse din carne (38,1 milioane euro), cafea (34,2 milioane euro), conserve legume-fructe și sucuri (23,7 milioane euro), pește și conserve de pește (22,1 milioane de euro), produse lactate și brânzeturi (20,9 milioane euro), paste făinoase (11,4 milioane euro), băuturi alcoolice (10,2 milioane euro), vinuri (9,8 milioane euro).
Principalele produse exportate din România către Italia în 2016 au fost următoarele: cereale (92,3 milioane euro), legume-fructe (44,5 milioane euro), produse din carne (27,8 milioane euro), animale vii (22,4 milioane euro), produse lactate și brânzeturi (10,3 milioane euro), dulciuri (8,8 milioane de euro), băuturi alcoolice (6,6 milioane euro), orez (6,4 milioane euro) și miere (8 milioane euro).
Autor: Maria Scîntee