UPDATE: După ce Informateca.ro a anunțat că noul Fiat 500 hibrid este un proiect care va deveni realitate, AutoItalia, importatorul Fiat în România, a comunicat astăzi că producătorul italian și-a propus ca în noiembrie 2025 să demareze producția cu obiectivul de a livra 5.000 de unități până la sfârșitul anului.
Modelele de pre-serie au ieșit deja de pe linie, confirmând că proiectul progresează exact așa cum a fost planificat conform foii de parcurs strategice a grupului Stellantis, prezentată în decembrie anul trecut Ministerului Întreprinderilor și „Made in Italy”.
Întoarcerea modelului Fiat 500 la rădăcinile sale este mai mult decât o simplă decizie de producție; este un semn concret de încredere în lanțul de aprovizionare industrial italian, în capacitatea sa de a face față provocărilor tranziției energetice și de a conduce inovația.
„Aducerea modelului 500 Hybrid înapoi la Mirafiori este o promisiune respectată, o victorie realizată de o echipă dedicată care a ales să parieze pe client și pe viitor”, a declarat Olivier François, CEO FIAT și Global CMO Stellantis.
„Această fabrică este mai mult decât o simplă unitate de producție; este casa FIAT, inima unei povești care a început în 1957 cu Dante Giacosa și care astăzi este un centru al inovației Stellantis în Europa. Planul nostru industrial pentru Italia plasează Mirafiori și modelul 500 în centrul renașterii noastre. În noiembrie, vom sărbători această etapă importantă cu ediția specială „500 Torino”, un omagiu adus orașului, oamenilor săi și rădăcinilor noastre. Torino înseamnă FIAT, iar FIAT înseamnă Torino.
Acesta este motivul pentru care lansarea oficială va avea loc aici, în orașul nostru.” Noul Fiat 500 Hybrid este evoluția naturală a unui simbol.
Stilul FIAT inconfundabil, atemporal și transgenerațional, îmbrățișează acum tehnologii și caracteristici de ultimă oră, păstrând în același timp farmecul unic care a definit întotdeauna modelul 500. Fiecare detaliu a fost atent gândit, de la culorile vibrante și sofisticate la materialele atent selectate, pentru a retrăi magia care definește modelul 500 nu doar ca o mașină, ci ca o experiență de viață.
Pentru că, dincolo de tehnologie și de stil, acesta rămâne un 500: o legendă care inspiră emoție, captivează și întruchipează un mod italian unic de a înțelege automobilul.
Modelul va fi disponibil în trei configurații pentru a se adapta oricărei nevoi: Hatchback-ul clasic, compact și ideal pentru deplasarea prin oraș; 3+1-ul inovator, cu o a treia ușă cu balamale în spate pe partea pasagerului pentru un acces mai facil la locurile din spate; și Cabrio-ul distinctiv, singura decapotabilă din segmentul său, pentru plăcerea de a conduce în aer liber.
Sub capotă bate o inimă 100% italiană: motorul cu trei cilindri de 1,0 l FireFly mild-hybrid, asociat cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. Sistemul electric de 12 V sporește eficiența consumului de combustibil și oferă o experiență de condus lină și accesibilă. Este un sistem de propulsie dovedit și popular, care oferă cel mai bun echilibru între plăcerea de a conduce, consumul redus și costurile de exploatare.
Extrem de conectat și foarte tehnologizat, modelul 500 Hybrid va dispune de sistemul Uconnect 5, printre cele mai avansate din segmentul său. Ecranul tactil personalizabil de 10,25” de înaltă rezoluție va fi completat de un afișaj digital de 7”.
Compatibilitatea wireless completă cu Apple CarPlay și Android Auto asigură integrarea intuitivă și sigură a smartphone-urilor, fără a distrage atenția conducătorului auto. La interior, automobilul este echipat cu o gamă largă de sisteme ADAS pentru a asigura confortul și siguranța în mediul urban. Acestea cuprind frânarea automată de urgență, asistența la menținerea benzii de rulare și recunoașterea indicatoarelor rutiere, printre alte funcții concepute pentru a asigura liniștea pe drumurile urbane.
Știre inițială
Fiat se pregătește să lanseze o nouă versiune a modelului 500, de data aceasta în variantă hibridă, cu un preț accesibil de 17.000 de euro. Producția va începe în noiembrie la uzina Mirafiori din Torino, un simbol istoric al industriei auto italiene. Obiectivul anunțat: peste 100.000 de unități produse anual. Noua versiune va avea o baterie litiu de 12 volți, poziționându-se ca o alternativă pragmatică la modelul complet electric Fiat 500e, al cărui preț de aproape 30.000 de euro a limitat cererea.
Anul trecut, Fiat a produs doar 25.000 de unități ale versiunii electrice, o cifră modestă raportată la așteptările inițiale. Stellantis, compania-mamă formată prin fuziunea Fiat Chrysler și PSA-Peugeot, a suferit o scădere puternică a producției în Italia.
În 2023, au fost fabricate 475.000 de vehicule, în scădere de la 751.000 în 2022 – cel mai slab nivel de la mijlocul anilor ’50. Această reducere vine pe fondul cererii scăzute pentru vehicule electrice, competiției chineze tot mai agresive și lucrărilor de modernizare necesare pentru adaptarea liniilor de producție.
Conducerea Fiat susține că noul 500 hibrid va fi o mașină pentru „oamenii obișnuiți”, mizând pe un echilibru între preț, eficiență și atractivitate. În paralel, Fiat are în plan o versiune revizuită a modelului electric 500e, programată pentru 2027, cu un preț țintă de 20.000 de euro sau chiar mai puțin.
Prin această strategie, Fiat încearcă nu doar să relanseze producția internă, ci și să recâștige teren pe piața europeană, într-un context marcat de schimbări tehnologice rapide și concurență acerbă din Asia.