FSLI: În anul 2018, educația este „atacată prin seria măsurilor distructive”

0

Președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Simion Hăncescu, afirmă că în anul 2018, educația nu doar că nu mai reprezintă o prioritate națională, ci este „atacată” prin seria măsurilor distructive, iar „școala românească” a rămas doar un simbol.

Acesta acuză lipsa investițiilor și salariile nemotivante ce fac ca România să fie singura țară din Uniunea Europeană unde există „cadre didactice fără studii de specialitate, unități de învățământ din care lipsesc internetul, calculatoarele sau metodele moderne de predare, elevi direcționați greșit de programe școlare învechite și neadaptate cerințelor de pe piața muncii, clase suprapopulate în care accentul este pus pe cantitatea și nu pe calitatea actului educațional, o subfinanțare cronică menținută an de an”.

Simion Hăncescu a transmis, vineri, un mesaj cu ocazia Zilei Mondiale a Educației în care afirmă că educația înseamnă evoluție, valori, „speranța într-un viitor pe care cu greu îl putem descifra în vremuri tulburi”.

„În anul 2018, statul modern a căpătat alte valențe, iar educația nu doar că nu mai reprezintă o prioritate națională, ci este «atacată» prin seria măsurilor distructive. O simplă radiografie a sistemului de învățământ ne arată că «școala românească» a rămas doar un simbol. Investiții scăzute, salarii complet nemotivante pentru cadrele didactice, ceea ce face ca România să fie singura țară din Uniunea Europeană unde există cadre didactice fără studii de specialitate, unități de învățământ din care lipsesc internetul, calculatoarele sau metodele moderne de predare, elevi direcționați greșit de programe școlare învechite și neadaptate cerințelor de pe piața muncii, clase suprapopulate în care accentul este pus pe cantitatea și nu pe calitatea actului educațional, o subfinanțare cronică menținută an de an”, se arată în mesaj.

Citește și Ministerul Educaţiei a publicat Codul de Etică al profesorilor din învăţământul preuniveristar

Potrivit documentului, cea mai recentă măsură a unui ministru al Educației a fost reducerea a peste 4.600 de posturi din unitățile de învățământ, în condițiile în care sistemul are un deficit foarte mare de personal didactic auxiliar și nedidactic.

„În consecință, nu putem spune decât că, în anul Centenarului, am rămas cu restanțe în fața Educației. Avem atât de multe de recuperat, încât prin lipsa implicării sau prin aplicarea unor politici greșite, ne vom confrunta, în curând cu un sistem bolnav, care nu mai poate fi ajutat. Cei care au de pierdut nu sunt doar colegii noștri, ci mai ales elevii”, se mai arată în mesajul președintelui FSLI.

Acesta afirmă că, după 100 de ani, „am putea să începem să învățăm lecția, cea a responsabilității sociale, în care interesul binelui comun trebuie să primeze”.

„Dar pentru asta avem nevoie de unitate și de forța solidarității. Cel mai bun parteneriat care poate pune pe picioare un sistem aflat în mare suferință, este cel între cadrele didactice, părinți și copii. De Ziua Internațională a Educației apelul federației noastre merge chiar către acești parteneri reali: împreună putem aduce schimbarea în bine. Altfel, vom intra în rotativa păguboasă a guvernărilor care au avut doar scopul de a profita de oamenii care le-au oferit încrederea”, se mai arată în document.

Simion Hăncescu afirmă că trebuie să ne reamintim ce înseamnă de fapt educația: ”șansa unei societăți de a evolua, calea către prosperitate și dezvoltare economică, ieșirea din sărăcie, accesul la un nivel crescut de informații și, mai presus de orice, construirea unui mecanism prin care nu mai poți fi devalorizat, pentru că un om educat, este un om puternic, iar o țară care se uită spre educație și investește în ea, e o țară care are un viitor”.

Articolul FSLI: În anul 2018, educația este „atacată prin seria măsurilor distructive” apare prima dată în Pedagoteca.


Sursa: FSLI: În anul 2018, educația este „atacată prin seria măsurilor distructive”

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele