Guvernul a aprobat, miercuri, introducerea serviciilor de educaţie timpurie complementară şi alocarea a 1.200 de noi posturi de consilieri şcolari, reprezentând o creştere cu aproximativ 50% faţă de numărul actual, a anunţat ministrul Educaţiei, Ligia Deca.
Deca a precizat, după şedinţa de Guvern, că Executivul a aprobat în acest sens hotărârea care vizează metodologia de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementară şi modificarea anexei numărul 4 la Hotărârea Guvernului numărul 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei.
„Mai concret, hotărârea de guvern prevede cea mai mare creştere a numărului de consilieri şcolari şi introducerea serviciilor de educaţie timpurie complementară. Mai precis, se alocă 1.200 de noi posturi de consilieri şcolari, reprezentând o creştere de aproximativ 50% faţă de numărul actual. Această măsură va asigura un număr mai mare de profesori în cabinetele de asistenţă psihopedagogică, ceea ce va contribui la creşterea accesului elevilor şi preşcolarilor la servicii de asistenţă psihopedagogică, orientare şcolară şi profesională, extinderea reţelei de cabinete şcolare de asistenţă psihopedagogică şi extinderea activităţilor de prevenire a violenţei şcolare, în contextul campaniei „Nu sunteţi singuri, împreună oprim violenţa în şcoli””, a spus Deca.
Profesorii sunt obligați să informeze elevii înainte de a trece notele în catalog
Ea a precizat că în anul şcolar 2022-2023 sunt încadraţi, la nivel naţional, 2.288 de profesori în cabinete de asistenţă psihopedagogică, respectiv consilieri şcolari, pentru un număr de 2.751.233 de elevi şi preşcolari.