Tehnologia a transformat modul în care trăim, dar costul ei îl depășește pe cel financiar pentru mulți dintre noi.
Un nou studiu global Kaspersky a constatat că mai mult de o treime (35%) dintre persoanele de peste 55 de ani ar avea dificultăți cu provocările de zi cu zi ale tehnologiei, dacă nu ar avea sprijinul copiilor lor. În România, procentul celor care admit acest lucru este sub media europeană, de 23%. Astfel, generația părinților se îndreaptă automat către membrii mai tineri ai familiei pentru toate formele de suport tehnic, ceea ce duce la rugăminți ca „Poți să… repari Internetul?”, „… să-mi arăți cum să încarc ceva în cloud?” sau „… să îmi securizezi aplicația bancară?”.
Într-un moment în care generația tânără încearcă să-și cumpere o casă, să aibă copii sau să avanseze în carieră, cerințele repetate ale membrilor familiei – copleșiți de noutățile tehnologiei și neinformați – de a le oferi suport tehnic gratuit pot fi un pic prea mult. Dacă peste jumătate dintre mileniali (55%) se simt obligați să le furnizeze asistență tehnică rudelor mai în vârstă, un sfert (25%) declară că evită membrii familiei care cred că le vor cere ajutor. În România, doar 11,5% dintre mileniali își evită rudele care le-ar putea solicita asistența. În schimb, mai puțin de jumătate dintre ei se simt obligați să îi ajute – 48%.
Citește rezultatele studiului pe News4IT.