A trecut un sfert de secol de la deschiderea primului mall din România, iar numărul românilor care merg frecvent în astfel de locuri a crescut semnificativ, astfel că în cele peste 50 de centre comerciale (mall-uri) din țară intră zilnic nu mai puțin de un milion de persoane.
La nivelul unei luni, numărul vizitelor la mall se apropie de 45 de milioane, a declarat, într-un interviu pentru Informateca.ro, Georgian Drăghici, director de vânzări în Brand Management.
Cum se compară sectoarele din București în privința numărului de vizite la mall?
„Cifrele reflectă interesul crescând al românilor pentru experiențele de shopping și de petrecere a timpului liber în centrele comerciale”, a declarat Drăghici.
Mallurile din Sectorul 1, cel mai bogat sector din București, sunt cele mai vizitate de către români. Aceste trei centre comerciale au împreună peste 3 milioane de vizite lunar, respectiv 102.000 de vizite zilnice.
Acest lucru face ca ele să reprezinte 31% din tot traficul la mall din București. La nivelul Capitalei, al doilea sector cu cea mai mare prezență în malluri este sectorul 6, cu aproape 2,5 milioane de vizite lunare (82.000 de vizite zilnice), reprezentând 25% din întregul trafic la malluri al bucureștenilor.
Pe locul al treilea se află sectorul 3, ale cărui malluri cumulează lunar 1,89 milioane de vizite (63.000 de vizite pe zi), acoperind 19% din întregul trafic lunar în centre comerciale.
Sectorul 2 atrage lunar la malluri puțin peste 1,2 milioane de vizitatori sau 41.000 pe zi, ceea ce îi asigură o cotă de 13%.
Ce perspective are acest domeniu?
Pe termen mediu și lung, este greu de presupus că Bucureștiul va fi detronat de pe prima poziție din perspectiva numărului de malluri și a numărului de vizite. Cu toate acestea, în unele orașe din tara este posibil să apară modificări ca urmare a extinderii anunțate a unor centre comerciale.
Unul dintre impedimente este reprezentat de faptul că România are un singur oraș mare – Bucureștiul – și multe orașe mici, cu populații de 200-250.000 de locuitori.
Acest decalaj mare nu se va atenua în viitorul previzibil și, de fapt, niciodată.
Datele privind traficul la malluri sunt furnizate de compania de indoor advertising Brand Management care este activă pe această piață de 20 de ani.
Pentru alcătuirea unui indice care să reflecte comportamentul românilor în relațaia cu mallurile – denumit #Trafic5 – ,compania a luat în calcul doar orașele cu o populație de peste 200.000 de locuitori.
„Prin crearea indicatorului #Trafic5 putem furniza clienților noștri o imagine mai clară cu privire la numărul de vizite pe care le fac românii în mall-uri, iar aceste informații reprezintă o mina de aur pentru marketeri și pentru companiile interesate să deruleze campanii publicitare indoor. Scopul nostru este să le ajutăm să aleagă când și unde să deruleze campaniile de indoor advertising astfel încât mesajele lor de brand să ajungă la cât mai mulți potențiali cumpărători”, a mai spus Drăghici.