”Un diamant este pentru totdeauna”, dar poate nu şi pentru numărul tot mai mare de consumatori care evită piatra preţioasă naturală, preferând diamantele cultivate în laborator, alte pietre preţioase colorate şi aurul, transmite CNBC.
Sloganul a fost inventat de gigantul diamantelor De Beers în 1948, captând impresia de securitate şi romantism. Dar nu toate relaţiile rezistă timpului.
Cel mai mare acţionar al companiei, Anglo American, intenţionează să separe De Beers de grup, pe măsură ce îşi restructurează afacerea după ce a respins o ofertă de preluare a BHP.
CEO-ul Anglo American, Duncan Wanblad, a declarat pentru Financial Times că vânzarea De Beers va fi ”cea mai grea parte” a restructurării radicale a companiei.
”Diamantele nu se mai potrivesc cu adevărat, în ciuda tradiţiei puternice a De Beers în cadrul grupului Anglo”, a declarat analistul independent al industriei diamantelor Paul Zimnisky.
”Anglo va face în cele din urmă ceea ce vor acţionarii săi şi se pare că vor să se concentreze pe o strategie pe termen mai lung a mărfurilor care sprijină dezvoltarea infrastructurii verzi, de exemplu cuprul”, a spus el pentru CNBC.
Cerere de diamante în scădere
Cererea de diamante a scăzut pe măsură ce alura sa se estompează pe o piaţă cheie de consum: China.
Scăderea ratei căsătoriilor, precum şi popularitatea în creştere a aurului şi pietrelor preţioase cultivate în laborator au condus la scăderea cererii chineze de diamante, a declarat firma de cercetare de piaţă Daxue Consulting.
Sfârşitul restricţiilor pandemiei i-a făcut pe consumatori să-şi canalizeze cheltuielile către experienţe de călătorie, în locul produselor cu diamante.
Preţurile diamantelor au scăzut cu 5,7% până acum în acest an, potrivit indicelui diamantelor brute al lui Zimnisky, scăzând cu peste 30% faţă de cel ridicat record, din 2022.
De Beers a deţinut odată un monopol pe piaţa diamantelor, dar cota sa a scăzut.