Gabriela Firea inaugurează un pod, care trebuia să fie gata de acum șase ani, cam ca metroul din Drumul Taberei. Doar că acest pod nu duce nicăieri, ”sare” peste o șosea și dă în… aceeași șosea.
Deocamdată nicio lucrare de continuare a arterei rutiere spre A1 nu a fost demarată, așa că respectiva lucrare nu are prea mare valoare din punct de vedere al traficului.
Firea ne anunță pe contul său de Facebook – unde șterge pozele postate de ea, atunci când acestea devin autodenunțuri – că vom avea parte de o inaugurare:
”Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Azi am facut ultimele verificari iar maine e zi doar de retusuri. Proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureșteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiți în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în acești 4 ani de mandat. Vă anunț cu mare bucurie, asadar, că am finalizat Podul Ciurel – Nod Virtuții, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie.
Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița, plus 9 bretele rutiere. Este, însă, de datoria mea să vă informez că acest proiect se putea finaliza și mai repede și cu cheltuieli mai mici, in favoarea bucureștenilor. Pentru că acest proiect a fost blocat și s-a încercat cu disperare oprirea sa definitiva.
Este un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță aproape 10 ani de zile. Iar pierderile nu sunt doar la capitolul timp, ci este vorba și de pierderi financiare.
Acest proiect a fost blocat de Mihai Danes, cofondator al Uniunii Salvați Bucureștiul, prieten și susținător al lui Nicușor Dan, și de Asociația Salvați Bucureștiul.
De ce? Pentru că dl Daneș și-a construit în zona respectivă o casă, evaluată la aproape 1 milioan de euro, cunoscută drept “casa roz” de la Ciurel și celebră deja pe diferite site-uri, casă ce are, printre altele, și un adăpost antiatomic.
Blocajul creat de Nicușor Dan, asociația sa și familia Daneș a cauzat Primăriei Capitalei pierderi de aproape 10 milioane de euro, sume care au fost solicitate de constructor în baza prevederilor contractuale. Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deși ar fi trebuit să coste doar 40. Concret, proiectul Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada A1 a fost inițiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB. Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneș, împreună cu asociația și susținută de domnul Nicușor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască.
Au solicitat pe rând: să se desființeze autorizația de construire, să se anuleze în instanță PUZ-ul de sector. Nu au reușit, dar s-au pierdut foarte mulți ani. Instanța a decis că nu este afectată viața de familie a celor care dețin “casa roz” și nici proprietatea privată.
Cei doi domni care au dorit să “salveze Bucureștiul”, de fapt l-au blocat. Un proiect care putea fi gata în câțiva ani a durat 14 ani, din care 10 în tribunale.”
Firea a mai adăugat: ”Așadar, nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada, continuăm proiectul și rezolvăm probleme importante de trafic în zonă.”
Face legătura? Unde face? Deocamdată doar pe multele hârtii de la primărie.
Date tehnice
Nod Virtuții:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălțime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
– 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
– 20.000 metri cubi de balast stabilizat
– 11.000 tone de asfalt
– 40.000 metri cubi de beton
– 5.150 tone tablier și armătură metalică
– 310 tone oțel pentru hobane
– 13 kilometri de bordură
– 7.5 kilometri de parapete
Probleme cu livrarea manualelor pentru elevii claselor a VIII-a