Copii devin utilizatori tot mai activi ai site-urilor de comerț online: interesul lor pentru online shopping s-a triplat în ultimele 12 luni, comparativ cu anul trecut – de la 2%, la 9%, conform raportului anual Kaspersky despre siguranța copiilor.
Raportul este bazat pe statistici anonimizate din produsele Kaspersky care au funcționalitate de control parental.
Raportul demonstrează că, asemeni adulților, și copiii se bucură de avantajele cumpărăturilor online și navighează (iar uneori cumpără) într-un mod care probabil va deveni unicul de a face cumpărături pe viitor. Prin urmare, părinții trebuie să le ofere copiilor consilierea și suportul necesare, pentru a se asigura că totul decurge bine. Este, așadar, vital ca părinții și alți adulți din familie să fie la curent cu schimbările survenite în comportamentul online al copiilor.
Potrivit statisticilor, chiar dacă interesul crescând al tinerilor pentru site-urile de comerț electronic este o tendință globală, amploarea sa variază în funcție de regiune. Conform datelor de mai jos, cea mai mare cotă (și cea mai mare creștere) în căutările legate de cumpărături online a fost înregistrată în Rusia și CSI (23%). Regiunea este urmată, la distanță destul de mare, de: America de Nord (15%), Europa și Orientul Mijlociu (11%), Asia și America Latină (9%).
Citește mai mult despre provocările din viața digitală a copiilor din România pe News4IT.