Aproximativ 56% dintre cererile de răspuns la incidente (IR) procesate de experții Kaspersky în 2018 au fost făcute după ce organizația respectivă s-a confruntat cu un atac care a avut consecințe vizibile, cum ar fi transferuri de bani neautorizate, stații de lucru criptate de ransomware și indisponibilitatea serviciilor.
44% dintre solicitări au fost procesate după detectarea unui atac, într-o etapă timpurie, salvând clientul de consecințe potențial severe. Aceste concluzii fac parte din cel mai recent raport Kaspersky de analiză a răspunsului la incidente.
Se consideră adesea că măsurile în cazul unui incident sunt necesare doar atunci când un atac cibernetic a provocat deja pagube și este nevoie de investigații suplimentare. Cu toate acestea, analiza cazurilor de răspuns la incidente, la care au participat specialiștii Kaspersky pe parcursul anului 2018, arată că acest serviciu poate fi util nu doar ca investigație, ci și ca instrument pentru oprirea unui atac într-o etapă incipientă, prevenind daunele.
Citește cum poți evita astfel de probleme, aici.