Noutăți îngrijorătoare pentru prima ligă de fotbal și majoritatea cluburilor sportive importante din România: o inițiativă ce le vizează indirect a primit aviz favorabil la Consiliului Legislativ și poate fi adoptată în curând.
Conform „puterea.ro”, la 28 noiembrie 2022, un grup de peste 60 de parlamentari de la toate grupările politice a depue inițiativa legislativă de completare a legilor audiovizualului și publicității.
Sunt vizate două aspecte: „Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri este interzisă” și „Se interzice orice formă de publicitate pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri” în cazul publicității, precizează aceeași sursă. Amenzile propuse pentru încălcarea dispozițiilor sunt cuprinse între 10.000 și 50.000 de lei.
Această inițiativă a primit săptămâna trecută avizul pozitiv al Consiliului Legislativ, ceea ce înseamnă că ar putea fi adoptată în curând.
Unde dai și unde crapă
Schimbările îmbracă haina onorabilă a protecției consumatorilor: „Propunem ca orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru jocurile de noroc sau pentru pariuri să fie interzisă în România. Facem precizarea că această propunere instituie interdicţie pentru promovarea comercială (spoturi publicitare) şi nu introduce o interdicţie pentru domeniul economic al jocurilor de noroc sau al pariurilor. Este important de precizat faptul că promovarea comercială agresivă a jocurilor de noroc sau a pariurilor afectează negativ, în mod principal, copiii şi tinerii care, indiferent de intervalul orar de difuzare a spoturilor publicitare, sunt cei mai predispuşi la adoptarea unor comportamente dăunătoare sănătăţii şi vieţii lor sociale”, scrie în expunerea de motive a inițiativei de lege.
De fapt, victime pot ajunge mai multe domenii direct dependente de finanțare, cum ar fi publicitatea stradală sau sportul.
Amintim, Super Liga de fotbal este consistent finanțată de industria jocurilor de noroc, la fel și cluburi mari, precum FCSB, CFR Cluj, Farul Constanța sau Rapid, ce au ca sponsori 3 sau 4 case de pariuri sportive diferite.