În iulie au fost inmatricuate 23.206 autoturisme noi, această cifră fiind cu 52,6% mai mare decât cea înregistrată în luna similară a anului trecut, când au fost înmatriculate 15.210 autoturisme, potrivit APIA.
Acesta este cel mai mare volum de autoturisme noi înmatriculate într-o lună iulie din ultimii 10 ani, dar trebuie reținut faptul că, este foarte posibil ca el să reflecte o situație similară cu cea din august 2018 când o parte din înmatriculările de autoturisme noi au fost rezultatul intrării în vigoare la 1 sept. 2018 a cerințelor de omologare conform standardului WLTP. Iar anul acesta, situația se poate repeta.
Pe totalul primelor 7 luni din 2019, înmatriculările de autoturisme noi din România ajung la un volum de 94.826 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 26,0% față de perioada similară a anului trecut.
În schimb, în alte state din UE, care sunt și cele mai mari piețe pentru autoturismele noi, luna Iulie 2019 a fost (din nou) una de scădere, acestea înregistrând volume mai mici în comparație cu luna similară a anului trecut (ex: Franța -1,8%, Spania -11,1%, UK -4,1%, Italia – 0,1%).
Singura excepție din top 5 piețe de automobile noi din Europa, este Germania, care în luna iulie 2019 a înregistrat o creștere 4,7% față de iulie 2018, ceea ce a compensat scăderile din celelalte țări, contribuind, astfel, la menținerea în zona pozitivă a vânzărilor de autoturisme noi din Europa de vest (sursă : LMC Automotive).
Pe de altă parte, importul în România de autoturismele rulate înregistrează după 7 luni din 2019, o scădere de 5,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și în aceste condiții, cele rulate sunt de cca. 2,7 ori mai multe decât cele noi (majoritatea având o normă de poluare ridicată), fapt ce conduce la deteriorarea, în continuare, a mediului ambiant din marile orașe.
Image by Free-Photos from Pixabay
Cititi si Asiguratul care are CASCO este bun de plată dacă își retrage plângerea după repararea mașinii